bz again

Sehari dua ni bz skit la dok kat belakang rumah tengok2 kebun aku tu kan. Yela da makin sejuk skang ni. So kene wat la pape yang patut skang. Kang da sejuk konfirm aku dok dalam umah jer. Malas da nk mengadap kebun tu. Sejuk....

Tengok la sayur2 yang semakin gemok itu. Seronok plak bila tengok tanam2an membesar dengan sihat.


Minggu lepas

Pagi semalam


2 pokok salad di sebelah kiri tu da kene makan ngan kitorang. Tu yang kosong je tu kat situ.




Ni pulak pokok cabai yang mak aku bagi. Da mula berbuah da da pokok cabai ni. Sonok nyer bila tgk pokok2 berhasil. Bayangkan perasaan petani2 bila hasil2 tanaman mereka menjadi.


p/s: orang lain sibuk wat kuih raya aku sibuk mengadap kebun. Kuih raya mak aku kata dia yang akan buatkan so tak yah la sibuk2 nak buat. Thn depan kot baru wat kuih raya sendiri bila mak aku da balik msia. Tp kalau thn depan balik beraya kat msia tak payah la jugak buat kuih. Hehehehehhehe

posted under , |

9 critics say:

Shahurin Hilma Abdul Rashid said...

ye, saya faham perasaan anda apabile menjadi petani moden diumah sdri
mmg seronok bile tanaman menjadi
yelah, takyah susah2 nk kuar beli kt kedai
jimat masa dan tenaga dan duit gak. hehehehe
serai dan pokok pandan ada anak nye tak? kalo tak leh tanam skali

Signorina Syima said...

aku rindukan muruku mak ko dulu...

NuRuL FaRiHa said...

hahahaha aku beli kuih rayer...

Izan said...

to erin -

tu la jimat pun jimat. sayur2an tak de letak baja yang ada bahan kimia. daun serai ada tanam cuma daun pandan tak de anak pokok nk tanam.

to syima -

ko rindu muruku mak aku ke? mak aku selalu jer buat aku yang muak nk makan. heheheheheh. nnt bila mak aku da balik mesti rindu kot nk makan muruku tu. huhuhuhuhuhu

to fariha -

esok ni da kawen pun beli gak ke kuih raya?

aRa said...

Agagagaga...balik Msia raya ke thn depan??? tak sabar...nak raya rumah hang kat Perak...agagaga

sayur mak farah tanam pun dah besar ckit tapi lom berhasil...tapi mak ckp tak lama lagi...agagagaga...

Izan said...

to farah -

insyaallah.. tgk la keadaan kan.. maybe balik ni parents izan kene transfer KL plak untuk 3 thn. So kene dtg KL la kalau nk beraya ok. hehehehhe. Nk turun perak tggu len kali...

lily lotus said...

ekekekee..seb baik ada kebun utk dihadap :P

ladyell said...

seronokkn bila tengok hasil tanamn sendiri menjadi...

Izan said...

to lily -

tu yang mengadap kebun skang tu. nnt da nak raya sibuk nk wat benda lain plak. da raya sibuk nk pi beraya plak. hahahahaha

to ladyell -

tu la sebelum ni tak pernah bercucuk tanam so tak pernah rasa camni. heheheheh

Newer Post Older Post Home
    Rome, Italy

Leave Your Link Here

Let's Shout

users online

Popular Posts

Four Seasons In Italy

Spring - 21 March
Summer - 21 June
Autumn - 21 September

Winter - 21 December


Izan's Details

♥ Full name Nor Sharizan
♥ I'm Aquarius
♥ 13 February 1982
♥ Born in Taiping, Perak
♥ Grew up in Sitiawan
♥ I'm married to an Italian
♥ Currently in Italy
♥ More pictures @
facebook

♥ 08 March 08 ♥

♥ 08 March 08 ♥

Blogger of The Month