isu kecantikan

Mm... arini nak cerita skit tentang isu kecantikan dan kesihatan. Memandangkan pokok lidah buaya kat belakang umah tu da membesar dengan sihat dan segar, aku pun amek la kesempatan ini untuk membuat sendiri air lidah buaya yang amatlah baik untuk kesihatan. Mula2 ingat nak beli jer. Gi farmasi satu botol punya la mahal. Kecik lak tu. Huh, last2 baik aku wat sendiri. Tak de bahan kimia segala. Asli dari pokok. Tak gitu?

Mula2 amek satu pelepah pokok lidah buaya ni then buangkan kulitnya.





Amek isi lidah buaya tu then potong kecik2.


Then masukkan segelas air dan jerangkan isi lidah buaya tadi sampai mendidih

Lastly masukkan gula then minum. Minum jangan tak minum. Sedap tau. Kepingan2 lidah buaya tu rasa cam nata de Coco.




Lidah buaya ni ada macam2 jenis. Ada jenis yang agak pahit. Tp lidah buaya yang aku tanam ni tak pahit langsung. Banyak khasiatnya lidah buaya ni. Bagus untuk kesihatan dan juga kecantikan. Tambah2 plak untuk orang wanita amatla bagus sekali. Untuk maklumat lanjut tentang lidah buaya ni sila klik disini:

posted under , , |

14 critics say:

Signorina Syima said...

wah... ko ni macam2 kan?? skang dah jadi juru-kecantikan pulak...

sukahati said...

erk...tatau lak aku lidah buaya leh minum...ingat buat tepek kt muka ajer

lily lotus said...

tq for the tips!

Mieza said...

selalu tuk muka...ni bole minum lg ya...ini sudah bgs...:D

ladyell said...

wah...tk heranlah kalau kulit izan tu halus mulus ekk.

Shahurin Hilma Abdul Rashid said...

izan, erin xpnh minum air lidah buaya
sedap ke?
takut la nk buat
huhuhuhuuh..
dah la erin nih penakut nk cuba sesuatu yg xpnh cuba
ya ampunnn!!

aRa said...

sedap ke??? tak pernah lak minum tapi pernah la pulak...agagagaga...dalam minuman jus tin...tapi rasa oren...so tak tau mcmna nak ckp rasa lidah buya ni...agagagaga

enrico24 said...

hey kak,xpahit ke lidah buaya tu?klu hang rebus n tmbh gula,hilang la khasiatnya,apa rsa pas hang msk tu,sedap ke?hehe

Izan said...

to syima -

hahahah.. sebenarnya aku da lama menceburkan diri dalam bidang kecantikan ni cuma kawan2 aku kat uitm je yang tau.

to som -

boleh minum. ada jer jual jus lidah buaya. nak beli mahal so aku wat la cara aku. murah dan mudah

to lily -

kongsi rahsia bersama...

kak mieza -

mmg boleh minum lidah buaya ni cuma ramai yang tak tahu khasiatnya...

Izan said...

to ladyell -

nak bagu halus mulus tu la yang buat camtu tu. hehehehehe

to erin -

izan pun tak pernah minum sebelum ni. semalam first time buat. mula2 takut gak nk rasa tp pastu ok jer. sedap jugak. tak pahit...

to farah -

lidah buaya ni actually tak de rasa apa. tp sesetengah jenis rasa agak pahit sedikit. try la buat

to shariman -

tak pahit pun. da dia kata kene rebus aku rebus la... pastu minum sedap oo...

rasp said...

lidah buaya so far, kalo tempek kat muka or rambut ok lah.. minum lum pernah try test cuba...tapi camna nak tau pokok tu pahit ke tak ek.. ada cara dia tak?

axim said...

haiyooo bleh minum ekkk...baru ceq taw..

Izan said...

to rasp -

camana nk tau pahit ke tak? i pun tak tau kene rasa la kot. hehehehhehe

to axim -

ceq pun baru tau jugak boleh minum. tu yang cuba try test tu. hehhehehehe

BeMiE said...

huhu rase gatal2 masa sapu kt muka .. merenyam jer..huhu

Newer Post Older Post Home
    Rome, Italy

Leave Your Link Here

Let's Shout

users online

Popular Posts

Four Seasons In Italy

Spring - 21 March
Summer - 21 June
Autumn - 21 September

Winter - 21 December


Izan's Details

♥ Full name Nor Sharizan
♥ I'm Aquarius
♥ 13 February 1982
♥ Born in Taiping, Perak
♥ Grew up in Sitiawan
♥ I'm married to an Italian
♥ Currently in Italy
♥ More pictures @
facebook

♥ 08 March 08 ♥

♥ 08 March 08 ♥

Blogger of The Month