gila tengok pokok

Aku skang ni semakin ketagih untuk menanam. Pantang tgk bijih benih, pokok bunga atau pokok sayur mula la cari tanah untuk menanam. Hujung minggu lepas kitorang nak beli anak pokok sayur salad untuk ditanam tiba2 aku nampak bahagian biji2 benih. Macam2 ada. Rambang terus biji mata aku. Cakap jer nak pokok apa. Semua ada. =) Kalau biji benih pokok durian mmg la tak de wei....

Murah pun murah harga biji benih ni. Harga dr 80 sen hingga 1 euro. Aku nampak biji benih pokok kaktus ni. Tiba2 aku rasa nak tanam. Saja ingin tahu camana tumbuhnya pokok kaktus.


Sampai rumah terus prepare pasu2 kecil ni. Pasu ni mmg da sedia ada kat rumah. Then masukkan tanah dlm pasu2 semua. Aku siap beli seguni tanah lg ha. Tak cukup tanah punya pasal. Harga tak mahal sgt. Cuma 5 euro sahaja.




Petani gigih bertani. =)

posted under , |

9 critics say:

sWeEtdARLinG said...

bertanam ni kalo menjadi memang syok..! cuma aku ni tangan panas, mampu bela pokok yang dah idup jer

khaiza said...

rajin ye izan ni menanam..nanti kalu menjadi pokok kaktus jgn lupa tunjuk gambar..hehehe

rasp said...

mesti menjadiknya tanaman u sis!!!

bspotgurl said...

amboiii rajinnyeee.. anak sapa lah ni yea..hihik

Dee said...

berbaloi sungguh ar bertani ni..sib baik ko x berkebun kt fb..xde hasil..hahaha..

lily lotus said...

bertuah pokok2 itu..hehe..vangga dgn semangat ko beb!

Joyah Sempoi said...

izan rajinnyer la awak..kita masa awal2 summer rajin lah..ni nak masuk winter, layan si kesum jer..lagipun susah sket dah, ada anak kecik ni, paham2 jerlah..:)

:: p R i n c E s S _ N :: said...

go sis go...N suke tgk sis tanam pokok..then update growth diorg...ehh..."diorg" ke?? bantai laa...

Ms AiReEn MoHd said...

giler la ko...sgt gigih...ko tanam kanaku due tiga pokok ekk..aku ni pun nak bercucuk tanamgakla...tapi nak menanam kat mane plak umah apartmet tu...nana do bertanah semua simin jerk...

Newer Post Older Post Home
    Rome, Italy

Leave Your Link Here

Let's Shout

users online

Popular Posts

Four Seasons In Italy

Spring - 21 March
Summer - 21 June
Autumn - 21 September

Winter - 21 December


Izan's Details

♥ Full name Nor Sharizan
♥ I'm Aquarius
♥ 13 February 1982
♥ Born in Taiping, Perak
♥ Grew up in Sitiawan
♥ I'm married to an Italian
♥ Currently in Italy
♥ More pictures @
facebook

♥ 08 March 08 ♥

♥ 08 March 08 ♥

Blogger of The Month