missed me

Hello semua. Lama aku tak update blog dan jenguk2 blog korang. Bukan tak sihat atau sakit pale. Sebenarnya aku start keje kat travel agency sejak 1 Disember aritu. Hari2 kuar rumah pepagi kul 7.30, naik train gi keje. Masuk keje kul 9 pagi sampai kul 6 petang. Petang pulak sampai umah selalunya da kul 7 lebih. Then nak kene prepare for dinner plak. Pastu apa lagi letih la. Tak bukak langsung komputer. Tak larat nak mengadap komputer da. Bab kat ofis pun dok mengadap komputer jugak. Tp internet tak leh bukak.

Kat tempat keje aku mula guna balik segala input2 yang aku pernah belajar dulu masa kat UiTM. Cuma skang ni ingat2 lupa. Yela da hampir 3 tahun tinggalkan UiTM Di Hatiku. Da tu dulu kat UiTM belajar sume bahasa inggeris then skang ni kene guna sume in italy. Jenuh gak ler. Then bulan depan aku kene gi kursus untuk memahirkan lagi dalam megunakan system kat sini dalam bahasa italy. Dulu kat UiTM aku belajar Computer Reservation System, program yang digunakan adalah ABACUS then kat sini lak derang gunakan system WORLSPAN. Sapa yang belajar tourism mesti korang ingat susahnya subjek ni dulu. Banyak input2 yang nak kene ingat. Pastu nak kene hafal sume kod2 seluruh negara. Oh tidak...




Ni freebies yang aku dapat dr Korean Air minggu lepas. Tak lama lg nak tahun baru kan. So banyak airline company bagi kalender tahun baru, diari, penanda buku dan macam2 lagi kat agensi kitorang. Aku lak dapat benda alah ni.

Sejak keje ni banyak gak aku belajar tentang karenah2 manusia yang terdapat dalam dunia. Kalau da namanya manusia mmg la cerewet. Takut lak aku kekadang tgk kerenah2 org italy ni. Tambah2 lak kerenah orang2 kaya yang banyak songeh. Ya ampun tuhan je la tau perangai derang ni camana....

posted under |

9 critics say:

Erin Rashid said...

wah..dh dpt keje
dh start keje pon,...
tahniah ek izan
bile nk pindah ke milan tuh?
nnt leh dpt transfer kt sana tak?

Izan said...

thanks!!!
nak pindah milan tu tak tau lagi insyaallah february atau march kot. tgk keadaan. nak mintak transfer mmg tak de la bab travel agency tu private bukan kerajaan. nk kene try cr keje kat milan la plak kot. tgk la rezeki camana

RiEz said...

huhuhu izan tomey la benda tuh....ase nak picit2 plak airplane kan...

Signorina Syima said...

izan keje elok2.... nanti dah lama keje boleh bg tiket free aku g sana..

sukahati said...

woo...dah keje
tahniah2!

Anonymous said...

congrates! all the best on ur new job..jgn notty2 :P

Anonymous said...

huhu...keja elok2 izan..!! happy working!! =)

aRa RaMaDhAn said...

Signora...i jeles ngan u bab dah dapat keje...i ni lom dapat2 lagi...sodeh tau...

rasp said...

congrats dah start keje...cute la plan tecik tu...

mmg sis, manusia ni byk ragam kan..isk kkdg tu mmg make our blood go upstairs je tapi coz ur line of work nie terpaksalah meng-cool-kan diri semula...

Newer Post Older Post Home
    Rome, Italy

Leave Your Link Here

Let's Shout

users online

Popular Posts

Four Seasons In Italy

Spring - 21 March
Summer - 21 June
Autumn - 21 September

Winter - 21 December


Izan's Details

♥ Full name Nor Sharizan
♥ I'm Aquarius
♥ 13 February 1982
♥ Born in Taiping, Perak
♥ Grew up in Sitiawan
♥ I'm married to an Italian
♥ Currently in Italy
♥ More pictures @
facebook

♥ 08 March 08 ♥

♥ 08 March 08 ♥




Blogger of The Month