masa untuk berkebun

Cuaca sekarang yang semakin panas membolehkan kitorang menanam sayur2an kat belakang rumah. Kebun sekangkang kera belakang rumah aku tu da lama terbiar. Yela musim sejuk tak de sapa yang rajin nak menguruskan kebun tu. =)

Minggu lepas kitorang gi beli anak pokok sayur salad ni. Kalau nak tanam benih alamatnya lama lagi la boleh makan. Kitorang beli 30 anak pokok hanya Euro 1.50. Murah sangat...




Aku tukang tengok jer


Ni nama salad yang kitorang tanam. Maklumla kat sini macam2 jenis salad ada. Aku pun tak berapa nak arif. Ada yang jenis pahit, kurang pahit, daun lebar dan daun kecik. Buat masa ni kitorang tanam Cappuccina jer dulu bab salad jenis lain masih belum sesuai untuk ditanam buat masa ni.


Kene tunggu lebih kurang sebulan untuk makan salad ni yer kengkawan. Manakala tempat2 kosong yang lain akan di isi dengan pokok2 sayur yang lain. Tgk la pokok apa nak tanam nnt. Yang pastinya kitorang akan tanam pokok bawang =)

posted under , , |

8 critics say:

RiEz said...

huh capucino??

:: p R i n c E s S _ N :: said...

wahh..rajen sis & hubby bcucuk tanam...bgs2...freshh tu nti dpt mkn..

rasp said...

bestnya sis leh main tanam2 je..
nak makan gi petik2 je kan, fresh!

Dee said...

ingatkan kopi je nama cappucino..ni salad cappucina ye..hehehe..

neezareef said...

rajinnye dia...nnti nk tgk hasilnya

Signorina Syima said...

salad ni ke buat kopi cappucino...? hahahaha

aku suka tul ngn idea divider utk tanam tanaman lain nih... nampak organise...

hazeleyed said...

Hi Izan...
Salam Perkenalan.
We happen to have the same nickname...name which my family calls.
Awak ..a young lady from Taiping...living in Italy..Wow!
Kakak orang Selatan yang tinggal d utara(B.Serai.Msia).
Would luv to know you more...

Mrs Taj said...

bestnya dpt tanam salad kat umah...mmg teringin nk tanam salad sbb my fav!!! betol la salad ni ada bnyk jenis smpi tak tau nama apa...isk

Newer Post Older Post Home
    Rome, Italy

Leave Your Link Here

Let's Shout

users online

Popular Posts

Four Seasons In Italy

Spring - 21 March
Summer - 21 June
Autumn - 21 September

Winter - 21 December


Izan's Details

♥ Full name Nor Sharizan
♥ I'm Aquarius
♥ 13 February 1982
♥ Born in Taiping, Perak
♥ Grew up in Sitiawan
♥ I'm married to an Italian
♥ Currently in Italy
♥ More pictures @
facebook

♥ 08 March 08 ♥

♥ 08 March 08 ♥

Blogger of The Month