letupan di Viareggio

Semalam 29 June 2009 jam 23:54 satu letupan yang sangat dasyat terlah berlaku di sebuah stesen keretapi di Viareggio berhampiran dengan Pisa. Letupan ini diakibatkan oleh keretapi yang mebawa bekalan gas GPL yang telah terkeluar landasan dan mengakibatkan salah satu tong gas GPL ini tercicir dan meletup.

Letupan ini sangat la kuat dan mengakibatkan 3 buah bangunan berhampiran stesen keretapi itu runtuh. Semua kereta2 yang parking berhampiran stesen itu hangus terbakar. Lebih dasyat dan menghayat hati lagi apabila semua org yang berada berhampiran area stesen itu hingga 300 meter hangus terbakar. Banyangkan betapa kuatnya letuapan gas itu berlaku. Menurut laporan berita seorang penunggang motosikal yang melintas jalan 300 meter dr tempat kejadian turut hangus terbakar dan mangsa hanya tinggal debu. Ngerinya...

Laporan berita setakat ini melaporkan 13 org mati dan 37 lagi cedera parah. Proses mencari mangsa dalam runtuhan bangunan masih lagi dijalankan.






Untuk gambar2 selanjutnya sila layari
Ansa.it



p/s: sejak akhir2 ni banyak sgt kemalangan keretapi kat Italy ni. Kitorang nk pi Milan naik keretapi pun cam takut pun ada.

posted under , |

14 critics say:

atty's said...

takutnya dengar,,hati-hati ye izan

Diarihatiku1976 said...

yaallah... cian ekk.. tapi pasan tak now byk kejadian-kejadian yg menunjukkan kekuasaaan allah.. paling menakutkan sekarang adalah virus H1N1.. Malaysia dah ramai dah... kiranya penyakit orang kaya kan... sebab semua tu penyakit yg dibawa oleh org luar... tapi pelik.. yg balik dari mekah atau umrah tak kena pun kan.. yang melancong sakan plak yg kena... Subhanallah...

RiEz said...

oh aku takut gakk...

:: p R i n c E s S _ N :: said...

hah?? tggl debu..?? aduhai...lemah lutut dgrnyerr....t8 cre k sis...

tipahvogue said...

owh!! aku sangat ngeri skali membaca entry ko nih!!! mintak dijauhkan la jadik kat mesia nih! erghhhhhhh...tak sanggup!!!!

Joyah Sempoi said...

lately macam2 kejadian berlaku di dunia..banyakkan berdoa moga dijauhkan perkara2 yang tidak diingini..take care izan..

Dee said...

subhanallah..ngeri nyer izan..

rasp said...

uish ngeri tul sis...
take care ya!

e_ja said...

ishhh..takutnya baca berita mcmni..take care yer izan..:)

lily lotus said...

erkkk ngerinya dengar...semoga Allah sentiasa melindungi hidup kita sekeluarga

neezareef said...

nape ek byk kejadian gitu ...tc

cinderellatulin said...

takutnya ngan tragedi gini...ngeri jer tengok...sis lama x update entri nie..story sikit ke mana menyepikan diri..ahaksss :-)

Signorina Syima said...

gpl ke lpg noks??

tak pe... ko tak de apa2, selamat... alhamdullilah

Mrs Taj said...

dasyatnya..smpi musnah bangunan!

Newer Post Older Post Home
    Rome, Italy

Leave Your Link Here

Let's Shout

users online

Popular Posts

Four Seasons In Italy

Spring - 21 March
Summer - 21 June
Autumn - 21 September

Winter - 21 December


Izan's Details

♥ Full name Nor Sharizan
♥ I'm Aquarius
♥ 13 February 1982
♥ Born in Taiping, Perak
♥ Grew up in Sitiawan
♥ I'm married to an Italian
♥ Currently in Italy
♥ More pictures @
facebook

♥ 08 March 08 ♥

♥ 08 March 08 ♥

Blogger of The Month