oh bunga tulipku

Sakitnya ati aku... Da lama aku nak citer pasal hati aku yang sakit ni kat korang sume. Korang ingat lagi kan kisah bunga tulip aku ni yang aku citer kat korang bulan lepas. Tgk la apa da jadi ngan bunga2 ni...

Bulan Lepas (March)

Awal Bulan April

Minggu Lepas

Ni sapa la punya kerja ni. Abis pokok bunga aku jadi gondol. Geramnyer aku. Tp aku da tau sapa punya angkara yang sangat la kejam terhadap pokok2 bunga aku ni... Jom kita terjah.....




Ni la dia makhluk berhati binatang itu. Hahahahahahha. Siap buat muka tak bersalah tu. Tp aku tau ni mesti kerja ko kan..... Sebabnya da beberapa hari aku negok dia berkenan sgt kat bunga2 kaler purple aku tu. Da beberapa hari dia dok tenung jer bunga2 tu. So sapa lagi kalau bukan ko yang menjahanamkan bunga aku. Huhhuhuhuhu....

Actually ni anjing my parents in law. Tp memandangkan antara rumah aku ngan rumah derang tak de pagar so anjing ni mmg bebas berkeliaran kesana kemari. Derang ada 2 ekor anjing. 1 jantan 1 betina. Yang dalam gambar ni namanya Maya. Yang jantan namanya Brad. =)

28 critics say:

Nana.... said...

Hi there, salam singgah..

I tout itu ur dog..hehehe
apakata u quarantine kan je anjing tu, x pun tembak je.. hehehe

tipahvogue said...

lorhh...mmg makhluk nih berhati binatang sungguh la!!! hahahaha...sayangnya bunga tulip tu dah dogollllllll....baru ingat nak soh awak bawak balik ke mesia barang sejambak dua...huhuhu..tadek rejeki la nampaknya! isk!

~ Lady ell ~ said...

LA..SI MAYA NI MKN BUNGA KER...KALAU ORG TU BOLEH TERIMA AKAL GAK SUKA HIDU BUNGA.ANJING NI PN SUKA BUNGA EKK. TP LAIN PLAK CARANYA...:)

Diarihatiku1976 said...

weh jahat anjing parent in law ko ekk.. tapi kalau tak berpagar camner tu.. kena samak le ko ek.. apapun janji bahagia ekkk..

aRa said...

Agagaga...sama mcm jiran i nye anjing...suka tolak pasu munga my mum...agagaga...notty dog i pgl...

Gieyana said...

Cantiknyer tulip tu!!jeles la kat u..huhuhu..bila ler kita bleh sentuh tulip camtu!!

Izan said...

NANA -
hai... thanks singgah my blog.
nak tembak anjing tu.. silap2 saya yang kene tembak ngan parents in law. Heheheheh

TIPAHVOGUE -
tu la pasal. sedih tau aku enngok bunga aku yang skang ni hanya tinggal sebatang kara, huhuhuhuhu

LADYELL -
maya ni mmg suka merosakkan harta benda sebenarnya. abis tanah dikoreknya kekadang tu. tak tau la apa yang dia cari. =)

KAK INA -
tak kuasa saya nk dekat ngan anjing tu. saya takut anjing sebenarnya.. hehehehe

Izan said...

FARAH -
maya ni pun mmg notty pun...

GIEYANA -
cantikkan? tp tu la skang ni dah dogol la plak....

Erin Rashid said...

izan, vegitarian rupenya maya ek!
mmg sesuai la menjaga bulu agar cantik berseri dgn bnyk memakan sayur2an..
hahahha...
geram la tgk maya. rasa nk pegang je. kt sini org turki islam leh pegang anjing. sbb lain mazhab nyer.. huhuhu,,jelas la plak!

Ma'am_Chelsea said...

Klau aku, dah lma kene ketuk anjing tuuu....!!!!

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr~

Missing Cat said...

ape anjing tu buat smpi jd dogol tulip ko...??? hehehe!!!! muka slumber jek ek...

mama | sarah | syimir said...

izan, mmg cantik bangat purple tulip...aduyai si maya nih...

Izan said...

ERIN -
erin, maya ni sumenyer dia makan. hahahahaha...

MA'AM CHELSEA -
tu la pasal. aritu pas tgk bunga da gondol mmg kene tengking gak arr si maya ni ngan aku... =)

MISSING CAT -
aku pun tak tau la dia makan ke tak? da tak de tinggal pape da pun. tinggal batang ngan daun jer.

MAMA SARAH SYIMIR -
tu a pasal, punya la lama menunggu bunga tu tumbuh. skali datang si maya ni sehari abis jahanam bunga aku...

Diarihatiku1976 said...

izan .. amacam nak balik malasyia.. duk mana... jgn lupa beritahu duk mana tau... sakan kita jalan-jalankl nanti... hihihi

RiEz said...

haha dogol tulip ko dikerjakan eh..dasat nih bukan vege tapi logie kot...daun tak makan bunga makan...

Lily.Lulu said...

lahaiiiiiiiii
siannya bunga yang cantik lagi menarik colornya tu

jahat la anjing tu
tak baekkkkkkk

:P

:: p R i n c E s S _ N :: said...

arghhhh.....baru nk suh bungkus bawak blk msia...da hancuss da tulip nyerr....

Maswani said...

sayangnya tulip tu dh dogol..dh nama pn binatang kan, nk bt cmne..

my hubby siap beli pistol mainan,pastu isi myk masak tembak anjing yg slalu duk melalak blkg umah mlm2 tu..cm x cukup tanah je dog2 tu lari..hehe..

Izan said...

KAK INA -
tak tau lg dok mana. sementara ni dok ngan family dulu. pastu baru nak cr rumah.

FARIHA -
aku rasa dia geram tgk bunga tu lawa sgt kot...

LILY -
anjing tu mmg selalu je buat pasal.

PRINCESS N -
ish... tak dak rezeki la nampaknya N... =)

MASWANI -
anjing kat msia lg la ganas2 belaka.. =)

rasp said...

kalo manusia leh jadi minah/mat bunga ek..tapi ni dog..kiranya dog bunga lah ek..hehehehe

@xiM said...

len kali tanam bunga tulip dalam umah k..konpem selamat

:)

~ujicham~ said...

anjing tu comel juga. nak marah pun kesian. tanam lg la izan, bawa balik benih kat m'sia. mana tau mau idup.

lily lotus said...

kahkahkah! tak berperikemanusiaan betul anjing tu...haha...adoiii ko ni bikin aku gelak guling2 laa...lenkali ko letak sign 'no dog allowed'...haha

*SiRibenMerah said...

I suka tulip.. chanteknyaaaaaa~ ahahaha.. maya neh noti la.. tembak ngan pistol air laaaa~ abes dogol tulip purple tuhh.. huhu =P~

Dee said...

nama pun maya..napa ko mkn tulip tu maya oii...sian ko izan..xpe2..sabar jelah ek..

neezareef said...

wakakakak..ade peminat tulip izan upenye..blasah je.. :p

Tny said...

Lerrr... betina ke nih?!!! Maya? Wakaka :)) Tapi nmpk cm jantan je!!! =p

Errmm.. ha'ah pandai buat muka tak bersalah...!!!

Mrs Taj said...

hbs gondol bunga2 tu? ish ish ish...maya bkenan sunggoh ngn tulip tu ye? brad pitt suka buat vandalism apa plak? heheheh

Newer Post Older Post Home
    Rome, Italy

Leave Your Link Here

Let's Shout

users online

Popular Posts

Four Seasons In Italy

Spring - 21 March
Summer - 21 June
Autumn - 21 September

Winter - 21 December


Izan's Details

♥ Full name Nor Sharizan
♥ I'm Aquarius
♥ 13 February 1982
♥ Born in Taiping, Perak
♥ Grew up in Sitiawan
♥ I'm married to an Italian
♥ Currently in Italy
♥ More pictures @
facebook

♥ 08 March 08 ♥

♥ 08 March 08 ♥

Blogger of The Month