buah ceri

Kepada sesiapa yang mengikuti perkembangan pokok ceri dalam entry aku sebelum ni mesti ingin tahu kisah pokok ceri kali ni. Pokok ceri yang sebelum ni penuh ngan bunga2 berwarna putih sudah mulai kering dan buah ceri sudah pun menampakkan dirinya.. Jom tgk buah2 ceri yang masih muda ni.

Buah ceri akan mula ranum dan boleh dipetik sekitar bulan June. Malangnya masa tu kami ada kat Msia. So tak de rezeki la nak makan buah ceri tahun ni. Huhuhuhuhuh. Papepun jom nengok putik buah ceri ni.... =)







posted under |

17 critics say:

Gieyana said...

Izan..bestnyer ko!lg bleh petik ceri nnt!jeles2...

Ma'am_Chelsea said...

Uishhh...

Agaknye cmne la rase ceri Italy tu ye?

Msti best kan? =)

~~ciklinn~~ said...

dik meriahnyer ceri tu... nak balik sini ker?

Diarihatiku1976 said...

wah.. lebatnya buah ceri ni... subur ekkk.. kalau dia masak warna merah ke ekk..

aRa said...

Br smlm cerita ngan mak pasal cherry...tak pernah mkn yg fresh...ala...bulan june yek br leh petik...ingat nak mintak...Agagagaga...

Kujie said...

sedap tak ceri fresh..selalu yg dlm tin tu tak sesuai dgn tekak la....rasa...erk..entah..tak boleh nk telan.

sedap....je nampak mcm buah remia atau buah kundang je..

:: p R i n c E s S _ N :: said...

teruja....N x pnh tgk cani....

ira82 said...

askum...
salam perkenalan dari ira…
leh le jadi rakan maya lepas nie kan
nanti view blogged saya lak yea...
www.ira82.blogspot.com

daa...
askum..

senoritaviolet said...

uhuhu... izan,ko jgn wat aku mengidam buat ceri!! kat sini punye tak fresh laa.. rindunye nak makan buah ceri.. uhuk uhuk.. :(
Moga buah ceri ko tumbuh yg manis2 je... huhuhu

Maswani said...

bestnya ada ceri dpn umah kan..kt kedah ni pn dh ada projek perintis ceri, tanam atas gunung jerai..tp blum bleh petik lg..

Dee said...

aiseh..x smpt tgk dia berbuah merah..xpelah..xde rezeki..

rasp said...

uish byknye nanti ek sis..sib baik ur in laws dekat, leh tolong petik and makan on behalf :D

Joyah Sempoi said...

mmhhhh....sodap tau buah ceri ni...kat sini, sepound dapat la dalam 15 bijik...kita kadang2 beli jugak, makan mcm makan snek...manis dan besh...kalaulah umah izan dekat, dah p curik sket buahnyerrr...bleh???...

~ Lady ell ~ said...

alahai..ruginya tk dpt tunggu ceri tu masak...tp yg best dpt sambut raya kat malaysia kn izan..

~ujicham~ said...

cam ne ek rasa buat ceri yg fresh.. selalu jumpa yg utk buat kuih tu je.

Tny said...

Tak nampak ceri merah pun.. ke ceri2 ni lum masak lagi?

Errmm.. nanti dh balik Mesia.. sure teringat sumani kan.. espc italian food!! =p

haha

atty's said...

takde rejeki izan..nak petik ceri takpe nexttime..lak.

Newer Post Older Post Home
    Rome, Italy

Leave Your Link Here

Let's Shout

users online

Popular Posts

Four Seasons In Italy

Spring - 21 March
Summer - 21 June
Autumn - 21 September

Winter - 21 December


Izan's Details

♥ Full name Nor Sharizan
♥ I'm Aquarius
♥ 13 February 1982
♥ Born in Taiping, Perak
♥ Grew up in Sitiawan
♥ I'm married to an Italian
♥ Currently in Italy
♥ More pictures @
facebook

♥ 08 March 08 ♥

♥ 08 March 08 ♥

Blogger of The Month