buah depan rumah

Haahahahhaha... buah apa depan rumah tu? Depan rumah kami ada pokok buah plum. Pokoknya tak ler besar sangat tp banyak gak buah. Tengok la kat gambar tu. Pokoknya tak ler tinggi sangat


Perhatian!!! Itu bukan rumah kitorang yer. Itu rumah my parents in law. Umah kitorang kat sebelah sini. Kitorang berjiran. Muaahahahahahaha. Klu malas nak masak gi je makan kat umah sebelah. Bagus kan.

Ha... sebelah sini barula umah kitorang. Umah setingkat je tak mcm umah sebelah umah 2 tingkat. Tp bagus gak umah setingkat tak payah susah2 nak kemas umah kan?

Lihatlah buah plum yang berjuntai2 itu. Da nak masak da buah plum tu. Tak lama lagi leh la makan. Pokok tu cam gondol je daun ada berapa kerat je tp buah dia banyak gak. Masam ke manis ke tak tau la plak bab sebelum ni tak pernah petik pun.


Tengok la buah tu. Rupanya tak ler elok sangat. Kitorang plan nak tebang je pokok tu nnt. Tp tak tau la cadangan yang bernas ke tak. Kita tunggu buah tu masak dulu. Kalau manis elok kita biarkan je la. Kalau masam kita tebang je la kan. Apa pendapat korang? Setuju tak?

posted under , |

6 critics say:

NuRuL FaRiHa said...

huhuhhuuh aku sokong...tolong makan on bhalf aku tau...

axim said...

erkkk macam buah mangga jer tuh..tapi mangga yang kaler purple...tomeii..

Hilma Rashid said...

a'aa la izan, buah tuh xsilap erin warna purple kn?
itu maknanye xsihat ke?
ingtkn kene bungkus buah tuh mcm bungkus nangka sbb takut kne mkn dgn ulat

Izan said...

to fariha -

nak suh aku makan untuk ko? boleh ajer. no prob. hahahahaha

to axim -

macam buah mangga ke? buah plum ni bujur dan kecik je la... tak nmpk pun cam buah mangga

to erin -

buah tu mmg kaler purple pun. cuma kat buah certain2 tu cam da kene makan ulat.

aRa said...

suka tau mkn buah ni...sila kirim ke kuantan...agagagaga...jgn tebang...

Izan said...

to farah -

ish klu boleh kirim da lama da kirim. silap2 bila smpi buah jd buah lg dah. da jd jem. hahahahah

Newer Post Older Post Home
    Rome, Italy

Leave Your Link Here

Let's Shout

users online

Popular Posts

Four Seasons In Italy

Spring - 21 March
Summer - 21 June
Autumn - 21 September

Winter - 21 December


Izan's Details

♥ Full name Nor Sharizan
♥ I'm Aquarius
♥ 13 February 1982
♥ Born in Taiping, Perak
♥ Grew up in Sitiawan
♥ I'm married to an Italian
♥ Currently in Italy
♥ More pictures @
facebook

♥ 08 March 08 ♥

♥ 08 March 08 ♥

Blogger of The Month