makan makan

Mmm....semalam citer pasal jalan jalan arini kita citer pasal makan makan plak. Da lama teringin nak makan satay. Huhuhuhuhuhu. Mana nak cari satay kat sini. Nak tak nak kene la buat sendiri kan. So petang semalam pas mkn tengahari mula la dok kat dapur sediakan bahan2 nak wat satay. Sebelom ni mana penah buat sendiri. Hehehehhe. Makan je reti. Buat tak reti.

Pas da menumbuk segala bahan2 yang diperlukan, perapkan bersama ayam dan daging yang telah dipotong kecik dan masukkan ke dalam peti ais. Then Dalam kul 7 tu mula la menyucuk daging dan ayam td ke lidi satay. Buat tak banyak pun bab 2 org je kan nak makan. Pastu nak bg mak ngan bapak mertua rasa skit. Heheheheh


Pas da siap nyucuk tu apa lagi mari kita pi bakar satay. Tak sabornyer nak makan.



First time ni wat satay sendiri. Tak tau la rasa camana kan. Sedap ke tak sedap pun belasah jela... Berasap2 abis muka ngan asap tu, mata pun da berair2 da. Bukan senang nk buat satay ni makan senang la...

Yeah da siap. Jom kita makan......

Ha.... jangan tak tau siap ada nasi impit segala. Mula2 takut gak kot2 tak sedap kan. Maklumla mana penah buat sebelum ni. Kitorang pi makan kat umah my parents in law. Bab nk bg derang rasa kan. Last2 abis. Lain kali kene wat banyak skit la.

11 critics say:

enrico24 said...

weii kak,hang wat satay xpnggil aku g mkn sana pun ek,xpe2,mana aci cm ni.aku dtg hang xwat apa pun kat umah hng,huhuhuuh

Hilma Rashid said...

izan, sedapnye sate,,,
erin pon dh lama xmkn sate
hari tuh hampir2 nk mkn sate
tp sate babi rupenye
hahhahahah
siap ada kuah kcg n nasik impit wat terliur la
amacam?
org italy, sdp tak sate izan?

Izan said...

to shariman -

aku suh dtg umah ko yang tak mau dtg. ajak mama dtg umah aku ler...

to erin -

bak kata erin kalau da dok kat perantauan ni klu nak makan kene la masak sendiri. tol tak? kalau tak mana nak cari, mana ada jual benda2 tu kat sini. huhuhuhuhu

Mieza said...

pandai ek ko izan buat satay ni...nmpk sedap woooo..:D

ko kipas satay ngan apa tu...periuk ker...:p

SueGinola said...

Wahh..rajinnye buat sate..my fav. nih...

lily lotus said...

smpi mesia bau u!
hik hikk..pandai ekk buat..
lily tak penah lah..nak cuba
gaklah

Izan said...

to kak mieza -

nak makan kak oi.. kene la buat sendiri. kalau tak mana nak cari kat sini.

hahahaha.. kipas tak de main belasah je apa ada depan mata.

to sueginola -

kene la merajinkan diri kalau dok diperantauan ni. tol tak?

to lily -

amboi kalau bau smpi msia tu mmg dasyat la. kalau aku dok msia jgn harap la nk wat sendiri. kuar je pi beli kat pasar mlm. hehehehehe

PHATABULOUS! said...

pergh.. sejak dah jadi bini orang ni.. macam2 hang pandai noo....

Izan said...

to syima -

yela selama ni klu nak makan pape suh je mak masakkan. skang ni nak makan kene la masak sendiri. pandai tak pandai belasah je la. hahahahah

aRa said...

Pandai pun buat...tak susah mana pun buat kan...raya tahun ni tak buat kot...mgkn raya kat KL...

Izan said...

to farah -

mmg la yak susah. cuma rajin nagn malas jer nak buat. kalau ada org tolong buatkan lg best. hehehehehhe

Newer Post Older Post Home
    Rome, Italy

Leave Your Link Here

Let's Shout

users online

Popular Posts

Four Seasons In Italy

Spring - 21 March
Summer - 21 June
Autumn - 21 September

Winter - 21 December


Izan's Details

♥ Full name Nor Sharizan
♥ I'm Aquarius
♥ 13 February 1982
♥ Born in Taiping, Perak
♥ Grew up in Sitiawan
♥ I'm married to an Italian
♥ Currently in Italy
♥ More pictures @
facebook

♥ 08 March 08 ♥

♥ 08 March 08 ♥

Blogger of The Month