petua hilangkan stress

Aku pernah terbaca baru2 ni satu artikel dalam salah satu majalah kesihatan di Italy mengenai satu kajian untuk hilangkan stress. Cara paling semulajadi untuk hilangkan stress ialah dengan memeluk batang pokok. Cara ini juga amat sesuai terutamanya untuk bakal2 ibu yang stress semasa hamil.

Selain daripada itu, kajian juga menunjukkan cara ini dapat meningkatkan kesihatan mental, menambahkan tenaga dan memulihkan masalah kemurungan.


Aku tak pernah cuba la plak sebelum ni peluk2 pokok ni. Pasni nak kene cuba la kan. Depan rumah ada jer pokok pine. =) Marilah kita cuba. Mana tau berkesan. Sapa yang terasa keberkesanannya sila share bersama


p/s: patut la citer hindustan kalau menari selalu dok keliling pokok. =)

posted under , |

11 critics say:

Umi said...

IZAN..KALU PERUT TGH BOYOT CMANE NAK PELUK POKOK TUH..HUUUU..XDAPEK DEN BAYANGKAN,,

Umi said...

IZAN..KALU PERUT TGH BOYOT CMANE NAK PELUK POKOK TUH..HUUUU..XDAPEK DEN BAYANGKAN,,

rasp said...

hehehehe...tak leh bayangkan kalo ternampak sana sini org duk pokok..
lucu lak kan....

Dee said...

hahaha..x dpt bygkan ramai org kl ni berebut2 peluk pokok..sbb org dok city lg ramai yg stress..

POSH76 said...

salam kenal...laju jer biler ada petua nak ilang stresss...mmg stress sgt...buat per peluk pokok..peluk laki lagi bess...utk yg bersomi sj...yg takde somi..peluk ler pokok tu...hehe

CikMin said...

rasa cam nak ikut la petua ni..tp depan rumah xde pokok...kt porch ada tiang..buleh kot peluk tiang??strees giler ni tau dgr jeritan kanak2 riang...huhuhu....

bspotgurl said...

kalau nak kena peluk pokok, kena jugak cari pokok yang sesuai kang pokok yang berduri ke hape ke, silap aribulan, teruk kang.. hihik.. I selalu hilang stress dengan gi menonton wayang...

cinderellatulin said...

ermm macam peluk bantal lak siap pejam2 mata lg kasi feel patut ler strees leh hilang..kalo kt msia ada sorang buat gitu sila uiks x dpt di bayangkan...sis kalo buat gitu suh hubby sis snap pic ekk..then tempek kt blog... leh x???

Erin Rashid said...

patut la monyet2 kt umah aku tuh
suka gayut2 pokok dan peluk2 pokok
utk hilang kan stress rupenya
pastuh buat selerak tong sampah umah suma org
we all plak yg stressssss!!!

lily lotus said...

haha..make sense jugak ekk..tp jaga2 jgn smpi kena gigit kerengga..

jom jalan2 pi melaka..! said...

kalo peluk pokok getah, pokok pisang & pokok kelapa sawit kira bole hilang stress gak ker...hehehehe

sbb kat sini x banyak pokok pine mcm kat italy....=)

Newer Post Older Post Home
    Rome, Italy

Leave Your Link Here

Let's Shout

users online

Popular Posts

Four Seasons In Italy

Spring - 21 March
Summer - 21 June
Autumn - 21 September

Winter - 21 December


Izan's Details

♥ Full name Nor Sharizan
♥ I'm Aquarius
♥ 13 February 1982
♥ Born in Taiping, Perak
♥ Grew up in Sitiawan
♥ I'm married to an Italian
♥ Currently in Italy
♥ More pictures @
facebook

♥ 08 March 08 ♥

♥ 08 March 08 ♥

Blogger of The Month