kenapa saya suka rumah saya

Kerana rumah aku banyak tumbuh cendawan pada tahun ni...

Skang ni musim luruh, cuaca mmg sejuk. Tp semalam cuaca agak kurang sejuk. Matahari terik memancar. Malamnya pulak penuh ngan kabus. Keesokan harinya di sekeliling pokok buah prun depan rumah kami penuh ngan cendawan. Cendawan jenis ni boleh dimakan. Cumanya kene tunggu dia besar skit lagi dalam dua tiga ari

Masalahnya aku tak berapa reti la plak nak masak cendawan ni. Actually aku tak berapa nak confident nak masak cendawan ni. Aku suh mak mertua aku yang masakkan bila cendawan ni da matang dan boleh di masak. =)


Bila pi kat kawasan parking kereta, ada lagi cendawan. Cendawan jenis lain pulak. Cendawan jenis ni pun boleh di makan.

Pelik tau cendawan ni. Tumbuh sekelip mata. Semalam takde arini ada. Tumbuh besar2 lak tu.

posted under , , |

15 critics say:

~@k1 is @utuMn!~ said...

its autumn season ke???
hehehe!!
bes2!!
is aki season!
hehehehe

Prettysnapshot said...

Wahhhhhhhhhhhhh cendawan galore sedapnyeeeee, izan cendawan celup tepung pastu goreng sedapppp rasenye macam ayam =)

rasp said...

u nie pandai gak ek pasal cendawan...
tau mana leh makan, mana tak leh..
kalo i hareemmmm tak tau :)

Tie-Ibu wawanisolehah said...

wah bestnya cendawan..hujan2 sedap makan sup cendawan nak2 kalo cendawan segar dari ladang hehe

eryn said...

ni namenyer cendawan tumbuh melata....merata pun leh....weh ni yg leh wat sup bagai tu ker....meh sekilo aku nak buat sup diet leh ker????

aku nyer baju raya lip lap aku jahit manik tu da siap...wuhuuuuuuuu..tah ape motip aku eksen kat ko yg beraya kat perantauan ni tah???da la raya aji lak tu

eryn said...

weh pastu kan aku nakkomen lagik ni...tajuk ko tu apsal macam budak baru masuk darjah satu.....wakakak larikkk

Delimasari said...

bestnye cendawan - leh masak air -
leh masak sayur campur - mcam2 ade

eryn said...

weh baru aku perasan cendawan ko ni ade byk rupe paras ekkk...memcam bentuk ade hah....leper ade...button pun adoooo

sWeEtdARLinG said...

erkk... aku kaaaaan, sejak ada satu drama melayu tu (lama dah, masa aku kecik lagi), ceritanya abis anak beranak mati keracunan makan cendawan, aku terus ilang konfiden ngan cendawan2 yang tumbuh depan mata ni... elok ler aku beli jer kat pasar

:: p R i n c E s S _ N :: said...

beshnyer uma akak...

SJB said...

Wah, banyak nya cendawan liar. Kalau boleh di makan ok juga hehehe.

izzahfarhana said...

sndawan slps ujan.urgh gram ah tgk cndawan rs nk pjak2 =p

Mrs.Sheikh said...

sukanya blog izan ni..ade je bahan2 mentah utk masakan :P
hahhaa.. baguslah kann..jimat sokmo...

aslina said...

alaa...bestnye cendawan mahal2 tumbuh dengan begitu cemerlang dekat umah akak...jelesss...

kat umah bukan tumbuh cendawan...tiapi kuar kulat...eii...geliii...

aslina said...

alaa...bestnye cendawan mahal2 tumbuh dengan begitu cemerlang dekat umah akak...jelesss...

kat umah bukan tumbuh cendawan...tiapi kuar kulat...eii...geliii...

Newer Post Older Post Home
    Rome, Italy

Leave Your Link Here

Let's Shout

users online

Popular Posts

Four Seasons In Italy

Spring - 21 March
Summer - 21 June
Autumn - 21 September

Winter - 21 December


Izan's Details

♥ Full name Nor Sharizan
♥ I'm Aquarius
♥ 13 February 1982
♥ Born in Taiping, Perak
♥ Grew up in Sitiawan
♥ I'm married to an Italian
♥ Currently in Italy
♥ More pictures @
facebook

♥ 08 March 08 ♥

♥ 08 March 08 ♥

Blogger of The Month