mana nak cari aiskrim

Mungkin ramai yang da tahu, aiskrim dalam bahasa italy di panggil gelato. Aku mmg hantu gelato pun. Ari2 balik keje mesti nak kene cari gelato. Favourite aku semua yang berperisa coklat. Yes, aku pun hantu coklat jugak. =)



Di Italy kalau nak cari aiskrim, harusla cari Gelateria, yang bermaksud kedai aiskrim. Bila masuk gelateria mmg macam2 aiskrim ada. Kat situ hanya jual aiskrim. Kadang2 mmg rambang mata nak pilih perisa mana satu.

Harga aiskrim berbeza2 bergantung berapa perisa dan saiz aiskrim yang korang pilih. Paling murah selalunya Euro 1.50 untuk 2 perisa. Setengah2 gelateria boleh pilih sampai 3 atau 4 perisa. Harga kurang pasti bab aku tak pernah amek perisa banyak2. =)


p/s: da sejuk mcm skang ni nak makan aiskrim pun tak lalu. Sejuk.... Tp org Italy lagi sejuk lg diorang suka makan aiskrim bab tak cair katanya. Bila musim panas lak aiskrim terlalu mudah cair.

posted under |

12 critics say:

CikMin said...

amboii izan..ko tayang eskrem lak kt akak ni ha...slurppppp...tulun jilatkan sket ye...nyumm...nyum...

nizaa said...

sedapnya ais krim....mana nak cari ais krim cm tu kat malaysia..hahaha

:: p R i n c E s S _ N :: said...

learn new words...gelato & gelataria..tp tgk ice cream die mmg mnggiurkan...

Scha said...

izan,

gelato bunyiknye
macam gladitor hehehe
kak scha pon suke
perisa choc nyum nyum :)

~ Lady ell ~ said...

mmg geram la izan tengok eskrim tu.meleleh air liur.

Amy said...

errr nak gelato..ekekekekeke. uish eskrim perisa mango sdp babe. Kat sni kalo summer mmg aku suke mkn eskrim perisa mango. xpon yogurt+cherry mmg sdp-Haih diet2 mne leh nk mkn eskrim kakakakaka. ko xpe kurus. kalo aku ari2 mkn eskrim mau 100kg jdiknya..huh seram gler!

Scha said...

alahai izan,
chatbox izan
ade error
kakscha takleh send
so kakscha leave msg
kat sini, header
and sidebar izan kakscha
sudah clicked, ade disney
and cimb, hepi weekends
my dear sis xoxo :)

pudding pie said...

sedapnyerr..
terliur dah
hahahaha

Signorina Syima said...

yang dekat kaunter tu bukan ko kan??

BeMiE said...

gelato satu... bungkus yer.. hehe

rasp said...

slurp!!! terkecur beb tgk itu ice cream!!!

sWeEtdARLinG said...

uuuii sejuk2 pun boleh lagi ko telan aiskrim erk? gigil aku tengok...

Newer Post Older Post Home
    Rome, Italy

Leave Your Link Here

Let's Shout

users online

Popular Posts

Four Seasons In Italy

Spring - 21 March
Summer - 21 June
Autumn - 21 September

Winter - 21 December


Izan's Details

♥ Full name Nor Sharizan
♥ I'm Aquarius
♥ 13 February 1982
♥ Born in Taiping, Perak
♥ Grew up in Sitiawan
♥ I'm married to an Italian
♥ Currently in Italy
♥ More pictures @
facebook

♥ 08 March 08 ♥

♥ 08 March 08 ♥

Blogger of The Month