tradisi malam tahun baru


Tahukah anda, tradisi org Italy pada malam tahun baru iaitu malam 31 Disember : memakai seluar dalam berwarna merah. Mereka percaya amalan ini membawa tuah kepada tahun yang akan datang.

Bertambah tuah lagi sekiranya memakai seluar dalam yang dihadiahkan oleh orang lain. Sekarang ni kalau pergi kedai pakaian dalam, banyak pakaian dalam berwarna merah di sana sini.

posted under , |

18 critics say:

happyichigo♥ said...

comelnye tradisi ini!

happyichigo♥ said...

comelnye tradisi ini!

rasp said...

tonite i tau lah u pakai undies warna apa hahahaha opppsss lariksss

Ms AiReEn MoHd said...

malam ni aku pakai pentis kale ijo....nak kasi jd incrdible hulk ...boy pakai spende kala biru ade tande s kat depan....leh jd superman...kekekekekeke

aku juara lagi...pos FM italy lak ehhh..ekekkeeke

Ms AiReEn MoHd said...

last komen dr aku tuk hr last dlm tahun 2009...selamat tahun baru buat kamoo juga mirko yer...semoga thn mendatang memeberi rezeki kepada kamoo berdua melimpah ruah juga cecepat ade baby yg chumel gitew

sukahati said...

woweeee....hot nyer :p

POSH76 said...

wow seksi tu red color hehe

wish u all the best for year 2010

take care

Cek Rosy Daisy said...

fuyoooo!!
hebat2.. :)

sWeEtDaRLinG said...

alamak.. ni kalau aku pakai mesti laki aku terkejut... bkn sbb aku pakai suar kaler merah, tapi terkejut sbb aku pakai suar dalam waktu malam.. hahahaha

Erin Rashid said...

hahah
kelakarla...

lily lotus said...

pakai pink boleh tak..tapi kurang hotlah ekk..ahaks

Dee said...

oh...aku tau seluar dlm ko warna apa...merahkan?..hehehe..

HAPPY NEW YEAR!!

Hana Kamaruddin said...

happy new year izan :p

iva saionji said...

wah yeke kak..hehehe..macam-macam gaya ek...

Dak Wan said...

Patutlah superman pakai spender merah! Asal Italy rhupernya! Hehehe

~ Lady ell ~ said...

awww...seksinyer..mmg tuahlah kalau kena terkan cik suami..:)

Delimasari said...

seksi spender tu ....

Me, Mrs Taj said...

pelik oh pelik..

Newer Post Older Post Home
    Rome, Italy

Leave Your Link Here

Let's Shout

users online

Popular Posts

Four Seasons In Italy

Spring - 21 March
Summer - 21 June
Autumn - 21 September

Winter - 21 December


Izan's Details

♥ Full name Nor Sharizan
♥ I'm Aquarius
♥ 13 February 1982
♥ Born in Taiping, Perak
♥ Grew up in Sitiawan
♥ I'm married to an Italian
♥ Currently in Italy
♥ More pictures @
facebook

♥ 08 March 08 ♥

♥ 08 March 08 ♥

Blogger of The Month