menu berbuka 16 Ramadan

Nak makan punya pasal kene la rajin masak. Time bulan puasa camni teringin pulak nak makan macam2.


Menu berbuka semalam: Nasi Ayam. Mula2 tak plan pun nak masak nasi ayam. Plan nak masak nasi, sambal sotong ngan ikan bakar jer. Petang tu lagi beberapa jam nak berbuka tetiba teringin pulak nak makan nasi ayam. Apa lagi terus bukak internet cari resepi. Hahahaha.. nak masak nasi ayam pun nk kene cari resepi... =)


Inilah hasilnya... Ikan bakar ngan sambal sotong tetap aku masak. Kitorang 2 org jer, so tak masak banyak sangat. Ayam pun goreng 3 ketul jer. Ikan sekor tu khas untuk Mirko. Dia belasah sorang2. Sambal sotong tu untuk aku.


Actually ni kali ke-2 aku masak nasi ayam selama aku berada kat Italy ni. Resepi yang aku cuba kali ni mmg sedap. Kalau sapa nak try boleh la cuba yer. Klik kat sini untuk resepi.

posted under , , |

6 critics say:

Lieya said...

Mmmm dapnyeee.. hari nie menu ape plak???

wan muliani said...

wah nasi ayam..ikan bakar..sambal sotong pon dah sampai italy eh..hihih

lovelylin said...

hi, first time singgah sini. bestnya jumpa blog org melayu kat italy! hehe. selamat berpuasa..

tehr said...

tak pernah la pulak saya sampai itali

kalau kat restoran, tak ada ke jual nasi ayam?

apa2 pun masak sendiri memang best!

SJB aka SUELYN J-B. said...

Pandai juga yer you masak nasi ayam :D.

rasp said...

skarang nak masak apa pun senang kan sis...
cari kat internet je resepi nya...
nak dgn tak nak je masak...

Newer Post Older Post Home
    Rome, Italy

Leave Your Link Here

Let's Shout

users online

Popular Posts

Four Seasons In Italy

Spring - 21 March
Summer - 21 June
Autumn - 21 September

Winter - 21 December


Izan's Details

♥ Full name Nor Sharizan
♥ I'm Aquarius
♥ 13 February 1982
♥ Born in Taiping, Perak
♥ Grew up in Sitiawan
♥ I'm married to an Italian
♥ Currently in Italy
♥ More pictures @
facebook

♥ 08 March 08 ♥

♥ 08 March 08 ♥




Blogger of The Month