bunga rumput

Skang ni da mula nampak nak masuk musim bunga. Sinaran matahari da mula terasa. Kalau tak sebelum ni cahaya matahari susah nak tengok. kalau ada pun masih terasa sejuk jugak.

Kat sini kalau musim bunga, merata2 penuh dengan bunga. Sampaikan rumput pun berbunga. Tengokla gambar kat bawah ni.

Ni gambar rumput kat depan rumah aku. Da mula berbunga. Baru sikit je la tapi. Nanti bila da masuk musim bunga lagi penuh rumput tu ngan bunga.

Apa nama bunga ni? Ini lah dia bunga Margherita. Cantik bukan. Tapi kekadang terpaksa cabut bunga ni sebabnya rumput akan nampak tidak sekata sebab bunga ni tumbuh secara berkelompok.

Bunga ni senang hidup. Hari ni cabut, esok lusa dia tumbuh balik.

Yang warna pink camni jarang jumpa. Bunga margherita selalunya berwarna kuning putih seperti gambar di atas atau kuning semuanya seperti dalam gambar yang pertama.

Kalau korang nak cabut bunga ni confirm org tak marah. Cabutla banyak mana yang korang nak. =)

posted under , |

9 critics say:

Flora said...

Hi first time here...cantik bunga tu..specially yg ada pink kaler hehehe

CathJ said...

beautiful..

rasp said...

uishhhh bestnya....
flowers here and there...
hati pun berbunga2...

syieranuar said...

bestnye kak izan dh nk start springgg! =) nnt bunga2 kt rumah kak izan mesti start berbunga mcm last year :)

Nanak said...

cantiknya...

Juice said...

bunga rumput pun nmpak cantik kan..hye im ur new reader..ske la bace blog awk ni...

POSH76 said...

cantekkkknyer

SJB AKA SUE J-B. said...

Cantik tapi banyak juga orang tak suka bunga ni.

Delimasari said...

wuiiit hati ku berbunga mekar niii

Newer Post Older Post Home
    Rome, Italy

Leave Your Link Here

Let's Shout

users online

Popular Posts

Four Seasons In Italy

Spring - 21 March
Summer - 21 June
Autumn - 21 September

Winter - 21 December


Izan's Details

♥ Full name Nor Sharizan
♥ I'm Aquarius
♥ 13 February 1982
♥ Born in Taiping, Perak
♥ Grew up in Sitiawan
♥ I'm married to an Italian
♥ Currently in Italy
♥ More pictures @
facebook

♥ 08 March 08 ♥

♥ 08 March 08 ♥

Blogger of The Month