semuanya dogol

Musim sejuk tahun 2010 lebih sejuk berbanding tahun2 sebelum ini. Tahun ni jugak aku tak dapat nak selamatkan pokok2 aku kat kebun aku yang sekangkang kera tu. Sedih.....

Mari kita tgk pokok2 aku sebelum masuknya musim sejuk compare dengan apa yang telah terjadi sekarang akibat sejuk yang melampau. Walaupun aku da tutup dengan kain khas tetap tak boleh selamatkan jugak. Harap2 bila masuk musim panas nnt pokok2 aku ni akan pulih semula. Huhuhuhuhuh...


Pokok Cili Padi : Sebelum

Pokok Cili Padi : Selepas


Pokok Daun Kesum : Sebelum


Pokok Daun Kesum : Selepas


Pokok Serai dalam Pasu : Sebelum

Pokok Serai dalam Pasu : Selepas


Pokok Serai atas Tanah : Sebelum


Pokok Serai atas Tanah : Selepas

Sedih kan??? Skang ni nak masak pun kene jimat2 guna serai. Tak sabar nak tunggu musim panas. Harap2 serai aku akan membiak semula dengan cemerlang. Muaaahahaha....

posted under , |

11 critics say:

pRincESs_N said...

adehh..kne tanam balik laa ni...

atty's said...

alor sedihnya izan , abis layu berguguran ke bumi .

Lieya said...

Laaaa kesiannye... tp nnti musim panas dia tumbuh balikkan...xpe2 insyaAllahh tumbuh tu nnti

lily lotus said...

siannya dah mcm kemarau pulak. harap2 ada rezeki tumbuh cantik balik :)

zaihaslinda :) said...

sungguh shy dgn kamu..kat rome pun ada daun kesum? kat umah aku tarak..daun kari pun amik kat taman harba sekolah....aku insaf....aku insaf....nak berkebuhn jugak lah!

CathJ said...

Oh ingat kan bahang panas je boleh buat pokok mcm ni... terleboh sejuk pun layu sgt juga yer...

Izan said...

PRINCESS_N -
tu la pasni nak kene memulakan proses biak semula tanaman =)

KAK TY -
sedihkan kak ty... huhuhu

LIEYA -
harap2 cahaya matahari akan memberi semual semangat kepada pokok2 ni... =)

LILY LOTUS -
tu la kan lily.. da rupa kemarau padahal disebabkan kesejukan yang melampau...

Izan said...

ZAI -
Zai, aku tanam sebab tak jumpa kat pasar yang oi.. Kalau aku kat Msia confirm aku pun tak tanam. Hahahaha...

CATHJ -
Tu la... jagna tak percaya... =)

RaNiA said...

tak sangka lak anak pak leman nie rajin ye..hehehe..kat umah kite banyak pasu..tapi sumanya terlangkup ke bwah..hehehe

SJB AKA SUE J-B. said...

Kena tunggu musim panas.

Delimasari said...

sejuk sangat le tu
daun222 xmau kembang

Newer Post Older Post Home
    Rome, Italy

Leave Your Link Here

Let's Shout

users online

Popular Posts

Four Seasons In Italy

Spring - 21 March
Summer - 21 June
Autumn - 21 September

Winter - 21 December


Izan's Details

♥ Full name Nor Sharizan
♥ I'm Aquarius
♥ 13 February 1982
♥ Born in Taiping, Perak
♥ Grew up in Sitiawan
♥ I'm married to an Italian
♥ Currently in Italy
♥ More pictures @
facebook

♥ 08 March 08 ♥

♥ 08 March 08 ♥

Blogger of The Month