cuci mata


Alkisahnya kitorang gi Varese bahagian utara Italy da dekat ngan sepadan Switzerland. Tujuannya adalah untuk melawat seorang kawan org Malaysia jugak yang berkahwin dengan orang italy (sama kes ngan aku la ni) yang berada kat sana. Da lama dia asyik dok ajak gi rumah dia. Aku je yang tak pergi2 lagi. Masalahnya Rome ngan Varese amatlah jauh. Lebih kurang 660 km atau 7 jam perjalanan (tak termasuk berhenti rehat)

Da banyak kali dia ajak beraya bersama. Memandangkan tahun ni dia dijangkakan bersalin selepas raya, aku pun ambil la peluang menziarah orang jauh ni. Tambah lak time tu da mintak cuti raya. Hehehehehe....


Memandangkan Varese nagn Switzerland da tak berapa jauh, hanya 30 km lebih kurang setengah jam perjalanan, kitorang pun gi la jalan2 kat sana. Gi area berdekatan jer sebabnya kalau nak masuk highway Switzerland kene bayar 40 Euro. Mahal bebenor. Kalau sesiapa yang tinggal area tu kira berbaloi la jugak sebab 40 Euro valid hingga setahun. Kitorang setakat nak jalan sehari pun kene bayar 40 Euro jugak tak payah la kan...

Kitorang pun gi la Lake Lugano. Sangat cantik pemandangan kat sini. Rasa tenang aman damai sekali. Pemandu kat sini bukan cam pemandu kat Rome. Orang Rome bawak kereta ganas nak mampos...


Sila cuci mata pemandangan sekitar Lake Lugano ni...













posted under , |

6 critics say:

Azura Iznil said...

Mana lagi ganas bawak kereta....org Rome or org Malaysia?? ekeke..

View sgt cantik..MasyaAllah.

oneyani said...

Alahai canteknya tasik tu...kawan nya dah bersalin belom?huhu

Izan said...

AZURA IZNIL -
ntahla. 2 th lepas balik msia my husband kata ganas jugak org msia bawak kereta. rasanya sama2 ganazzz... =)

ONEYANI -
sgt2 cantik pemandangan kat sini.... buat masa ni lom lagi bersalin kawan tu. tp da tunggu masa jer. Due date da lepas pun...

elle labelle said...

Assalam Izan.. suka baca entries Izan, walau lama jugak berehat sejak dari entry buah cherry hari tu! :-) Bila la gamaknya dapat sampai Swisse tu.. Cantik gile.. takpe, pasang angan2 dulu, nanti ada rezeki, sampai lah tu!!

SJB AKA SUE J-B. said...

Nice pictures.

FootStep said...

salam izan... wah chanteknyer.. bl la gamaknya i dpt visit tmpt2 nih!! europe ni dh mmg dlm list i nk p holiday. 2guuuuuuuuuuu.....

Newer Post Older Post Home
    Rome, Italy

Leave Your Link Here

Let's Shout

users online

Popular Posts

Four Seasons In Italy

Spring - 21 March
Summer - 21 June
Autumn - 21 September

Winter - 21 December


Izan's Details

♥ Full name Nor Sharizan
♥ I'm Aquarius
♥ 13 February 1982
♥ Born in Taiping, Perak
♥ Grew up in Sitiawan
♥ I'm married to an Italian
♥ Currently in Italy
♥ More pictures @
facebook

♥ 08 March 08 ♥

♥ 08 March 08 ♥

Blogger of The Month