pasta

Ada sesapa nk belajar lg ke masakan italy yg paling senang di abad ini. Aku masak senang2 je yer. Kan da bgtau da kan makanan susah2 tak khatam lg...

So menu arini 'Pasta Aglio Olio Rosso'. Nama jer panjang tp buatnya kejap ajer

Seperti biasa jerang air dlm periuk dan masukkan lebih kurang 2 sudu besar garam kasar. Sementara tunggu air mendidih kita buatkan sos untuk pasta itu ok.



Mula2 masukkan minyak zaitun. Tumiskan bawang putih, cili kering. Bila da naik bau masukkan bawang yg dihiris. Pastu masukkan tomato dr tiub ni lebih kurang 2 sudu besar. Pastu goreng2 kejap then masukkan setengah cawan air. Pastu siapla..... Tunggu pasta masak then tuang kuah tu kat atas pasta. Senang kan. Jom makan....

Very simple and sedap. Suami aku makan pasta ni ari2 pun tak pe bab dia suke. Senang idup aku...









posted under , |

8 critics say:

fauzi said...

hehehe..sonang gitu!
erin masak pasta dan spegetti pon pakei tomato
tp berkuah skit utk spegetti
hehhehe
sonang gak wat nyer
hehehhe

aRa said...

tomato tiub itew tomato puree ke??? I tak leh selalu mkn pasta..smgu sekali atau 2 okeh...klo hehari mmg tak dapet...agagaga...ye la...dah terbiasa ngan nasi kan...agagagaga

Izan said...

to erin - masak spaghetti ni tak ler susah sgt. senang je. nasib baik la tak susah sgt klu tak jenuh la jugak nk blaja masak italy ni. da ler masakan melayu pun tak pas lg. hahahahaha

to farah - da kawen ngan org italy harusla ari2 makan spaghetti. hehehehe

eedany said...

yup memang senang lah izan.

bestnya your hubby tak banyak ragam.

Izan said...

sapa kata tak banyak ragam... mmg banyak ragam cik abg sorang tu. klu masak yg pelik2 mula dia tak makan.baik masak yg senang2 dia suka. tak payah menyusahkan diri. heheheheh

axim said...

Kata hubby orang italy sah sah la pasta tuh makanan diorang..hehe

Izan said...

betul tu axim. nak tak nk kita pun kene la mkn pasta jugak hari2. masuk kandang kambing mengembek bak kata pepatah...=)

SueGinola said...

Eh, tomato puree kat dlm tiup??ish..peliknye...xjmpe kalo kat sini tu...

Sedapnye rupe pasta izan..terliur gilerrr!

Newer Post Older Post Home
    Rome, Italy

Leave Your Link Here

Let's Shout

users online

Popular Posts

Four Seasons In Italy

Spring - 21 March
Summer - 21 June
Autumn - 21 September

Winter - 21 December


Izan's Details

♥ Full name Nor Sharizan
♥ I'm Aquarius
♥ 13 February 1982
♥ Born in Taiping, Perak
♥ Grew up in Sitiawan
♥ I'm married to an Italian
♥ Currently in Italy
♥ More pictures @
facebook

♥ 08 March 08 ♥

♥ 08 March 08 ♥

Blogger of The Month