panasnya malaysia

Hello kengkawan sume.... Untuk pengetahuan semua aku telah selamat smpai di Malaysia pada 6 May lebih kurang jam 7.30 pagi. Memandangkan skang ni mmg kecoh ngan selsema babi proses pemeriksaan kesihatan hendaklah dilakukan. Isi segala borang2. Last2 kitorang selesai ambil bagasi segala hampir sejam kemudian.

Penerbangan dari Rome ke Kuala Lumpur mengambil masa selama 10 jam 30 min. Lama giller. Tambah2 plak ada sorang makcik ni bawak anak kecik yang menangis tak henti2 sebaik saja kapal terbang berlepas sampai la mendarat. Sabar jer la... Mirko mmg tak dpat nak tdo sepanjang2 perjalanan. Kesian dia. Aku plak boleh jer tdo. Hahahahahah... Tu yang sampai2 jer rumah terus Mirko landing baik punya sampai aku ajak makan pun dia tak layan.


Masa tengahari plak mak aku ajak pi cari makanan kat Tesco berdekatan ngan umah bab dia malas nak masak. Aku pun bersiap2. Mirko tinggalkan jer kat umah bb da tak leh nak di kejutkan lg. Qada tido. Dlm flight td kan tak dpt tdo walaupun sekejap.


Elok jer aku kuar rumah...... Panasnya!!!!!! Kenapa dalam kotak ingatan aku tak ingt pun panas Malaysia tahap yang melampau cenggini. Aku rasa kalau Mirko ikut mmg la dia akan pengsan kepanasan. Hahahahahaha....Kat italy tu kekadang aku mandi seminggu dua tiga kali jer bab sejuk. Kat sini aku rasa sehari dua tiga kali la aku mandi. Hari ni sungguh panas aku da sakit pale da weh. Nak kene pi cari kool fever tempek kat kepala.


Sorry tak de gambo nak tunjuk. Seminggu dua ni aku busy skit arr... Mungkin jarang jengah ke blog2 korang. Nak kene pi renew lesen, renew passport, register kat pejabat agama, nak buat visa untuk mirko. Kalau aku rajin aku akan update blog ngan citer2 kitorang kat sini plak.

posted under , |

25 critics say:

||alis|| said...

waa... dah selamat sampai mesia yer izan.. :)

mmg sini panas... sapa tak tahan, mcm2 sakit kena..

minum air barli yg original, i'allah oke :)

Joyah Sempoi said...

bestnyerrr dah sampai msia..masa hubby balik msia last year pun dia dok mengeluh 'napelah msia ni panas glerrr...'...takpe lah izan..lelamer nanti okaylah kot..

Cik Pah said...

selamat tiba di malaysia.. dah dpt carik rumah ker?

Erin Rashid said...

wah..dh smpai msia!
my turn will come..
alamak..makcik yg bwk baby tuh mgkin serupa dgn erin kot
harap camimi tadak la syik nangis manjang!

Me, Mrs Taj said...

Selamat pulang!! anywy, malaysia mmg la tersangat panas sis! sila sediakan payung...payung untuk elak panas and jgk kdg2 cuaca kat sini tak menentu..tgh2 panas tetiba ujaaaaaaannn!

~ujicham~ said...

panaske? mmg panas pon. hehehe. maklumla kesan umah ijau, asap kilang, pencemaran itu ini.. mcm2 lagi. apapun slmt kembali :)

Neeza.Areef said...

wlcome back to masia...
panas kan..mmg arr izan masia tgh panas terik skg nih..tp tetiba je nk u jan dia ujan je..gitu lahhh

Maswani said...

izan..welcome to m'sia... skang ni musim demam, cuaca panas sgt..

aRa RaMaDhAn said...

Agagaga...i dah habaq awal² lagi yg Msia amat panas now...2 la tak nak caya...Agagagaga...soh Mirko kai siglet sajor...Agagaga...

Ciklinn said...

wah ada kat sini ker dikk....

mmg panas sgt2 dik kat sini skrg... akak pun duk kat umah jer memanjang sbb panas gilerrr kat luar

lily lotus said...

alhamdulillah dh slmt smpi...ko kat area mana ni?

anemachey said...

hi izan...slamat kembali ke malaysia..mmg panas pon!!

tipahvogue said...

alhamdulillah, slamat sampai dah ko yek!!! hehehe...kat mesia dok tang mana weih???

Dee said...

aisey..welcome back izan!! selamat merasa kepanasan di m'sia...kihkihkih...budak tu meraung 10 jam ke izan..dee dh start nk riso ni..anak dee x penah naik flight..nti bulan 7 nk gi kk n labuan..harap2 dorang oklah..huhuhu..

sukahati said...

tuh la izan....mana ader hujan batu di negeri sendiri :p

RiEz said...

hahhaa nih mesti tesco ampang nih..takdak tesco lain dah aku tau...itu la tesco tercinta tempat bercinta putus cinta main mata flirting....wahkakaka...panas??memang pon aku ase macam nak dok lam peti ais...nak plak skang aku nih tak bule la kene matahari sangat cepat pening wooo...

Izan said...

ALIS -
betul tu kene minum air bali banyak2. panas cenggini mmg la leh demam.

JOYAHSEMPOI -
nak kene sesuaikan diri dulu. badan kita kan da biasa kene sejuk ke kat negara org. nak kene biasakan ngan panas negara sendiri plak ni =)

CIK PAH -
thanks cik pah. lom cr rumah lg.nnt br nak mencari.

ERIN -
selamat berangkat erin. panas msia erin oi. perlukan masa nak suaikan diri.

Izan said...

MRS TAJ -
tu la pasal. pagi td panas terik bila da petang mendung la plak. tp nasib baik tak ujan. =)

UJICHAM -
thanks. kat msia terlebih panas. kat italy terlebih sejuk la plak

NEEZAREEF -
thanks... tp mmg kitorang da gak da panas msia skang ni. bab thn lepas kitorang balik bulan 5 jugak. panas giller

MASWANI -
thanks... kalau da panas cenggini mmg la ramai yang demam kan?

Izan said...

FARAH -
mmg percaya pun msia panas. sakit pale. huhuhuhuhu

CIKLINN -
saya ada kat msia skang ni. mmg panas pun. nak kuar rasa malas jer. huhuhuhuhu

LILY -
thanks lily. aku skang kat umah parents aku kat ampang =)

ACHIK -
Tq achik!!!!

Izan said...

TIPAHVOGUE -
alhamdulillah... aku dok KL skang ni ngan parents aku. =)

DEE -
budak tu meraung lebih kurang 9 jam yang lg sejam tu dia terlelap kepenatan. sabo jer la...

SOM -
tu la som... napa la aku leh lupa kepanasan di bumi msia ini. huuhuhuhuhu

FARIHA -
pandai ko teka. mmg tesco ampang pun. dkt da ngan umah parents aku. mmg la sakit pale bila panas2 ni.. aduh...

linkam4ever said...

wah dah sampai Msia dahhhhhhhhhhhhhhh...bestnyer...ok..ok..nanti updatelah ek...tapi yang tak leh tahan 10jam perjalanan tuuuuuuu.... :D

pRincESs_N said...

a'a...skg mmg musimm panas sis...sis...meh dtg putrajaya...kite roger2...

RiEz said...

wahkakaka aku bab teka2 nih kot tempat aku tau tuh mmg terer...cube ko kasik aku teka kat tmpt lain...hah mau nganga mulut aku...eh..aku dah usulkan cdgn ke majlis ko pd en syah....kot takder hal dier ikot..kot tak aku ingat pi ngan syima ke farah ke..gitu la...

Tny said...

Hahahah!!!

Welcome home!!! xoxo
Hikhikihk.. memula dh komplen panasyea.. =p U dh biasa.. should be okey .. Klo u n Mirko jenjalan.. tetiba dia pengsan.. owh.. tahu lah sebab apa!! :D

Mama Eqalicha said...

Welcome home, Izan...

Sabar ek... Skang mmg asyik panas.... Ahad lepas gi kenduri, mcm nak nangis jer... Punyer la terik... Adehhhh... :(

Newer Post Older Post Home
    Rome, Italy

Leave Your Link Here

Let's Shout

users online

Popular Posts

Four Seasons In Italy

Spring - 21 March
Summer - 21 June
Autumn - 21 September

Winter - 21 December


Izan's Details

♥ Full name Nor Sharizan
♥ I'm Aquarius
♥ 13 February 1982
♥ Born in Taiping, Perak
♥ Grew up in Sitiawan
♥ I'm married to an Italian
♥ Currently in Italy
♥ More pictures @
facebook

♥ 08 March 08 ♥

♥ 08 March 08 ♥




Blogger of The Month