berhati-hati hantar anak di pusat asuhan




Beberapa hari lepas, video ni telah mengegarkan seluruh Italy. Kejadian berlaku berhampiran Florence di mana dua pengasuh di pusat asuhan kanak2 telah mendera kanak2 di situ dengan tidak berperikemanusiaan. Kanak2 dipusat itu berumur antara baru lahir hingga 4 tahun. Kesian giler aku tgk budak2 ni kene dera. Nak nangis aku tgk weh. Mak bapak budak2 ni mmg desperate giller sampai ada yang nak belasah dua pengasuh tu sampai mati.

Video ini sebenarnya di letakkan oleh ibu bapa kanak2 di pusat tersebut secara tersembunyi dengan bantuan pihak polis kerana mereka mengesyaki sesuatu yang tak kene dengan anak2 mereka sejak kebelakangan ini. Selepas tgk video ni apa yang mereka syak mmg betul belaka.


Ibubapa kanak2 di pusat itu mendapati anak2 mereka sering:

- menangis kerana tidak mahu ke pusat asuhan setiap hari

- masih lagi menangis setiap kali pulang dari pusat asuhan

- penuh ngan kesan2 lebam sana sini

- murung dan tidak mahu bercakap dengan ibubapa

- mendera dan memukul anak2 patung dan mainan mereka (mereka lakukan seperti mana pengasuh mereka lakukan kepada mereka)


Selepas melihat video ini ibubapa mendapati anak mereka sering didera oleh pengasuh disitu. Antara kekejaman yang dilakukan adalah:

- sering memukul kanak2 di situ ketika mereka menangis

- pukul kanak2 ketika mereka tak mahu makan

- bila kanak2 muntah pengasuh suruh kanak2 itu jilat balik muntah mereka, jika kanak2 tak jilat muntah mereka, pengasuh itu mengetuk kepala mereka

- bila kanak2 menangis mereka akan dikurung di bilik gelap dan dipasang muzik kuat2 supaya tangisan anak itu tidak di dengari

- kanak2 yang tidak dengar kata dikurung di dalam almari sempit

- kaki dan tangan kanak2 diikat supaya duduk diam dan tidak berlari kesana kesini
- suap makanan panas2 kepada budak2, bila budak2 menangis rambut dan muka mereka akan menjadi mangsa

Semua kanak2 di pusat asuhan itu sekarang ni megalamai trauma terhadap orang dewasa especially wanita. Kanak2 di pusat asuhan itu terpaksa menjalani rawatan psikologi dengan salah seorang doktor di situ. Kesian kan budak2 ni. Kecik2 lagi da kene dera. Mesti peristiwa ni tak boleh mereka lupakan seumur hidup mereka.


Kedua2 pengasuh itu sekarang ini berada di dalam penjara. Mereka telah di asingkan dari banduan2 lain kerana banduan2 lain telah melakukan percubaan untuk membunuh kedua2 pengasuh tersebut.


Pada aku mmg patut pun pengasuh ni kene bunuh. Jahat sangat. Pengasuh tu sorang berumur 40an sorang lagi berumur 28 tahun. Geram la aku weh. Tu aku baru tgk dia wat kat anak orang. Kalau dia wat kat anak aku, tak tau la nak kata camana. Tengok berita semalam salah sorang pengasuh tu nangis2 mengatakan dia tidak bersalah. Tau lak nak nangis. Masa ko pukul budak2 tu masa diorang nangis tak plak ko sedar diri. Geramnya aku weh.. geram!!!!!


p/s: ibubapa hendaklah sentiasa prihatin terhadap perubahan anak2 mereka.sekiranya anak2 takmau ke sekolah atau ke pusat asuhan, mesti ada sebab2 yang menyebabkan mereka tidak selesa di situ.

posted under |

31 critics say:

@xiM said...

kill kill kill die die die!!

bunuh saja pengasuh yang tak berhati perut tuh!!

ada ker budak budak di deranya!!

ish ish ish

Maswani said...

mmg perangai setan la tu..jahat giler..
tp kt m'sia pn ada gak kes cmtu Izan..
dlu ada baby mati kne tekup dgn bantal coz nangis..laki pengasuh dia yg bt..mmg kejam.

♥TeE♥ said...

Ya Allah sedihnye tgk budak2 kena dera nieh...ada aritu lagi teruk tau baby kena dera sampai mati...sexual and kena lambung kat dinding tu mak sendiri buat ngan bf dia,kena tangkap..but muka mcm tak bersalah ajer..hish..manusia camnie..memang patutlah..kena hukuman mati.

J u l i a 。.゜✿ said...

urghhh.. kejamnya.
bagus bagi mati terus
pendera2 tu.
sebelum mati, biar kena dera
dulu dalam penjara.
pastu dah mati, masuk neraka..

sukahati said...

eee....kurang ajarr sgtttt....mmg trauma la budak2 tuh...sian giler

[z@ck] said...

awat kejam sgt depa tu..
hish..agaknya waktu depa kecik,depa kena dera jugak kot

kakngah said...

aku xsanggup wey tgk klip tu. baca n3 ko pun dh cukup sedey. org camtu mmg xder hati perut...

sWeEtdARLinG said...

uuh kat mana2 pun kena hati2 bila antar anak2 ke pengasuh.. kat msia pun dah banyak kes anak2 mati dalam jagaan pengasuh.. walaupun bukan ler dera cam dlm video tu (mmg dasyat!!!) tapi still dapat aspek kelalaian...

tak tenang hati mak pak nak keje.. kalau tak keje, tak makan ler pulak.. serba salah...!

Dee said...

wui..menakutkan..sbb tu kalo ada maid pun kena psg cctv sembunyi2..manalah tau kan..

aslina said...

eiii...tu la jenis pengasuh2 nak duit je tapi jaga tak ikhlas...sengal btol...dah tau tak ske budak2 lagi nak jage anak orang...

better pasni letak dorang kat zoo je...jaga anak beruang+harimau...

ezan said...

Kejamnya pengasuh tu kalau tak sukakan budak jgnlah jadi pengasuh!!! patutnya biar dia duduk dgn banduan lain biar dia lak kena dera baru padan muka.

lily lotus said...

adoii..tak sanggupnya nak tengok weihh..baik berhenti kerja jaga sendiri anak kalau gini

atty's said...

nak menangis tgk..huhuuh..sampainya lah hati diaorg..buat budak2 lagu tuh..

happyichigo♥ said...

hiiish...betul2 geram lah tgk pengasuh tu...mmg patut banduan2 lain bunuh je 2 org tu...dera baby, anak org plak tu...kesian sgt kat budak2 tu...Ya Allah seram tgk video tu!

Zara said...

i pun geram je baca your entry! ish..sungguh tidak berperikemanusiaan! huhu

MamaTiaMia said...

really teruk..saya tak boleh tengok,memang kena berjaga sentiasa dan berdoa dijauhkan kekejaman syaitan dan manusia.

Baby said...

agak kureng ajrla pengasuh tu...jgn bg dye mati dlu bg dye rs bila di dera..suap mknan panas2..muntah suh dye jilat blk...xmkn suh msk dlm almari..br dye tau time tu langit tu tggi ke rendah.

Liyanaroxx said...

kurang ajar btol!!!isk..kalo dapat kat saya kak...mmg saya rejam smpai mati okeh?

Ms AiReEn MoHd said...

huwaa aku tak leh tgk ni..balik kang arus aku kene bukak semula blog koni izan....aku bace komen org jer ni..hikhik

SJB said...

What they thinking?, so stupid. Geram lah..

CikMin said...

gila babas betoi la diorg ni..dah lama idup agknya...eeeee..rasa nak pijak2 muka diorg tu...terasa mcm dia buat kt anak2 cikmin jek tau...klu dpt gan cikmin mmg aku tenyeh2 muka diorg berdua ni kt bara api..

rasp said...

i tak sanggup buka video tu sis...
takat baca ur n3 dah cukup dah utk i..
keji sungguh dorang tu....
binatang pun tau kasih sayang...
dorang nie spesis apa ntah le...

Delimasari said...

pengasuh tu dlm kategori gila le mcam tu punya ganas buat bebudak.
hukuman setimpal kat pengasuh gila tu....

Mrs Taj said...

sedih baca entry ni..sy pun rs mcm nk belasah je pengasuh tu...huhuh

haslinafirdaus said...

mak oi... dasyatnye.. kejam betul dorang ni... sakit hati tengok ni...

@xiM said...

meh meh tengok pantai teluk batek..hehe

Ms AiReEn MoHd said...

ok ok noted lady boss..aku nak komen gak..ko tak yah count my name ok...huuhu aku komen jerk...ko tak mo la tgk top ranking tu kalau name aku..u take below my name la ok...tu pun kalau aku rajin la..tapi la ni aku mmg rajin kot sebab hehr kene belai pinky delly aku ni

Ms AiReEn MoHd said...

yeay baekloah aku komen lagi...ekk..sukerrr sukerr..ok ok tak per kasi org lain lak...kang org sumpah aku jer asik aku jerk menang kang

Erin Rashid said...

mmg kejam beb!
sian baby kecik tuh kan?
kalo leh dgr suara rakaman, lg tak sanggup!

:: p R i n c E s S _ N :: said...

gilerrr...binatang pon tau sayang anak ohhh...

baby said...

Hati binatangkan....binatang pun sygkan ank dye.ni manusia btopengkan kulit pig!!!

Newer Post Older Post Home
    Rome, Italy

Leave Your Link Here

Let's Shout

users online

Popular Posts

Four Seasons In Italy

Spring - 21 March
Summer - 21 June
Autumn - 21 September

Winter - 21 December


Izan's Details

♥ Full name Nor Sharizan
♥ I'm Aquarius
♥ 13 February 1982
♥ Born in Taiping, Perak
♥ Grew up in Sitiawan
♥ I'm married to an Italian
♥ Currently in Italy
♥ More pictures @
facebook

♥ 08 March 08 ♥

♥ 08 March 08 ♥

Blogger of The Month