ungu si lavender

Tahun ni pokok lavender kitorang banyak bunganya... Tak seperti tahun2 sebelum ni. Kalau sentuh jer bunga dia bau sungguh kuat sekali. Pasni boleh kutip buat jadi potpuri. Pokok lavender ni actually mak mertua aku yang tanam beberapa tahun dulu. Tp memandangkan lokasinya adalah depan rumah kitorang, so secara automatiknya adalah hak milik kitorang. Boleh???

Pokok lavender ni hampir2 jadi mangsa aku tahun lepas. Aku hampir2 nak buang pokok tu sebabnya sebelum ni tak pernah nampak pun bunganya. Daun jer yang lebih2. Aku rasa cam meyemak laman jer pokok tu. Tp mak mertua aku tak bagi buang. Dia kata pokok tu da lama dia tanam. Bukan senang pokok lavender tu nak hidup. So aku pun tak jadi la nak kerjakan pokok tu. Sesuka hati aku jer kan? =)

Memandangkan tahun ni banyak jer bunga lavender ni terus la aku suka kat pokok ni. Balik keje jer mesti pi belek2 jap kat situ =)

posted under |

14 critics say:

POSH76 said...

tak pernah tengok yg real punyer...i luv lavendar smell hehe

POSH76 said...

tak pernah tengok yg real punyer...i luv lavendar smell hehe

Erin Rashid said...

izan, g petik bnyk2
buat potpuri dlm bilik
membangkitkan rasa tut
heheh.. ok per?!

Kniedaz said...

wah..mesti berbau harum sepanjang laman..

lily lotus said...

mesti harum semerbak jer bila lalu kat situkan..bestnya weii

Dee said...

lavender..hmmm..mesti best je bau dia..

Diarihatiku1976 said...

wahhh bestnyer... mesti harum ni

~ Lady ell ~ said...

mesti semerbak je lalu kat depan rumah izan ni yek..

happyichigo♥ said...

selalu bau lavender yg aromatherapy ngn perfume je lah..klu dapat belek lavender tu betul2 kan best!

Nanak said...

ni untungnya kalau duduk negara org :)

SJB said...

Memang jenis bunga ni jarang berbunga tapi kalau sudah berbunga tu mesti banyak juga bunga.

rasp said...

mesti wangi je kat umah u kan...
macam2 pokok & bunga ada...
bestnya!

Delimasari said...

kte tanam lavender dlm farmville je....

Orchid said...

sya adalah pencinta lavender & baunya..best nye klu dpt pegang yg real & cium..wangi kan....atas meja opis nih pun pelsu punya..itupun beli kt love & lovely..jadi la ;)

Newer Post Older Post Home
    Rome, Italy

Leave Your Link Here

Let's Shout

users online

Popular Posts

Four Seasons In Italy

Spring - 21 March
Summer - 21 June
Autumn - 21 September

Winter - 21 December


Izan's Details

♥ Full name Nor Sharizan
♥ I'm Aquarius
♥ 13 February 1982
♥ Born in Taiping, Perak
♥ Grew up in Sitiawan
♥ I'm married to an Italian
♥ Currently in Italy
♥ More pictures @
facebook

♥ 08 March 08 ♥

♥ 08 March 08 ♥

Blogger of The Month