nenek kebayan bawak coklat

Lamanya tak bukak komputer... Maklumla, bulan Disember di negara Italy penuh dengan perayaan... So agak sibuk ngan family gathering. =) Serba sedikit cerita yang da basi nak kongsi di sini... Sebelum Krismas pada 25 hb, macam2 perayaan lain dirayakan.

Pada 8hb Disember merupakan hari cuti am di sini. Pada hari ini mereka akan mula memasang pokok krismas. Ni gambar pokok krismas kat umah mak mertuaku.


Di bawah pokok krismas tu antara hadiah2 yang akan diberi kepada sanak saudara pada 25hb.

6hb Januari pun merupakan Cuti Am di Italy. Pada hari ini tamatlah segala perayaan yang diraikan sepanjang bulan Disember. Pada hari ini pokok krismas akan mula ditanggalkan. 6 Januari ini merupakan hari Befana, dimana kanak2 akan menerima coklat. Tahun lepas pun aku ada terangkan serba sedikit mengenai perayaan ni dalam entry ini.

Bukan setakat kanak2 jer yang terima coklat. Hahahaha... Mak kanak2 pun leh terima jugak. Ni coklat yang diberikan oleh mak mertua aku... Bestnya banyak coklat kinder. My favourite... Actually sepanjang2 perayaan krismas aritu tak abis2 makan coklat weh...



posted under , |

13 critics say:

Nanak said...

waaaa..sy pun suka kinder..

POSH76 said...

I pun minat ceklat ni...hehe

RiEz said...

wehhh sedap nye kinderbueno....

SJB AKA SUE J-B. said...

Banyak juga cuti am kat sana. Wah..banyak nya coklat.

lily lotus said...

takpe izan, ko makan banyak mana coklat pun badan still maintain :D

Dee said...

sedapnya kinder bueno..mcm2 lak tu..

CathJ said...

oh.. perkara baru ler.. perayaan melibatkan nenek kebayan ni..hihihi

Nora Fuad said...

hi.. bestnya.. ada coklat, tapi ialah, di sana lebih murah. Di sini, agak mahal dengan cukai.. kalau nak murahpun, kena beli bila balik langkawi..

Mrs.Sheikh said...

sama ek coklat ni.. kat labuan pun ada jual ..hahaha..mana2 tempat pun kan.. untung la mari ber bueno..cm iklann

sw33tdarling said...

perghh... mahunya seminggu tak abis makan lagikalau bg kat aku.. tak tahu ler, sejak2 ni tak lalu sangat ngan coklat

rasp said...

my fav gak bueno nie...tapi mahal la skit..

RaNiA said...

my fav..baru ari tue borong kat langkawi...hehehe

Mrs. GordoEdi said...

meriah sungguh ngn cekelat..best! ekekeke

Newer Post Older Post Home
    Rome, Italy

Leave Your Link Here

Let's Shout

users online

Popular Posts

Four Seasons In Italy

Spring - 21 March
Summer - 21 June
Autumn - 21 September

Winter - 21 December


Izan's Details

♥ Full name Nor Sharizan
♥ I'm Aquarius
♥ 13 February 1982
♥ Born in Taiping, Perak
♥ Grew up in Sitiawan
♥ I'm married to an Italian
♥ Currently in Italy
♥ More pictures @
facebook

♥ 08 March 08 ♥

♥ 08 March 08 ♥

Blogger of The Month