Artena - Part 1

Sambungan cerita hari tu, masa kami pi Artena. Sila layan gambar yer... Masih banyak lagi gambar akan di update.

Pemandangan dari jauh Kota Bersejarah Artena. Menurut kata Mirko, kota ni merupakan kota tertua ni Eropah. Betul atau tidak aku pun kurang pasti. Kota ni dibina di atas bukit dan diperbuat daripada batu.



Jalan nak naik masuk ke kawasan ni sangat la curam. Kalau orang baru belajar bawak kete alamatnya kete tak jalan la weh...


Antara pemandangan yang dapat dilihat dari atas kota ni. Cantik bukan? Masih banyak lagi gambar yang cantik2 yang akan dipaparkan untuk tontonan semua nanti...













Mmg membuktikan tempat ni sungguh antik. Hehehehehe

Ok, kita dalam perjalanan nak masuk ke dalam kawasan kota Artena ni. Kereta tak boleh masuk. Hanya parking kat luar. Kawasan ni sangat unik. Sila nantikan entry seterusnya.... =)


posted under |

7 critics say:

rasp said...

memang cantik lah sis...
tingin nak gi tengok dgn mata sendiri...
tapi ntah bila...
sib baik le ada your blog nie sis...
tapi ngeri gak tengok rumah2 mereka yg kat lereng bukit...
tapi rumah dorang tu dah nampak tegap, macam dibina terus dari batu bata bukit tu sis...
tak sabar nak tengok next entri...

sW33tdARLiNG said...

takutnya.. umah betul2 kat tebing, ehhh bercantum dengan tebing!

lily lotus said...

yerlah nmpk antik kota ni. teruskan menjadi wartawan hebat untuk kami disini..hehe

kak lina said...

italy mmg cantik..unik..rasa bersyukur sgt dapat jejak kaki kat bumi italy ni....

Azura Iznil said...

Amazing betul!

Nora Fuad said...

Speeechlesss Izan.. WOW!

SJB AKA SUE J-B. said...

Cantik.

Newer Post Older Post Home
    Rome, Italy

Leave Your Link Here

Let's Shout

users online

Popular Posts

Four Seasons In Italy

Spring - 21 March
Summer - 21 June
Autumn - 21 September

Winter - 21 December


Izan's Details

♥ Full name Nor Sharizan
♥ I'm Aquarius
♥ 13 February 1982
♥ Born in Taiping, Perak
♥ Grew up in Sitiawan
♥ I'm married to an Italian
♥ Currently in Italy
♥ More pictures @
facebook

♥ 08 March 08 ♥

♥ 08 March 08 ♥

Blogger of The Month