air mineral

Aduh.. Panasnya...


Skang ni musim panas kene minum banyak air. Dalam TV siap kata kene minum sekurang2nya 3 liter air sehari. Kitorang minum tak sampai 3 liter pun sehari. Even tak minum banyak sgt pun, air tetap cepat abis kat umah ni. Selang 2 - 3 hari da kene beli air lagi. Tgk la ha botol2 air mineral yang wujud di dapur.


Kat Italy mmg kene minum air mineral. Tak boleh minum air dr air paip. Air paip kat sini tak selamat sgt untuk di minum. Bukannya apa, di Italy ni mengandungi terlalu banyak batu kapur yg larut dalam kandungan air. Kandungan batu kapur yang terlalu banyak ini boleh menjejaskan buah pinggang. Pada sesiapa yg ada masalah batu karang memang tidak dinasihatkan untuk minum air paip.
Yela kat Msia dulu selalu jerang air paip je buat minum kan. Kat sini nak jerang air pun kene guna air mineral jugak. Tp nasib baik la air mineral kat sini tak mahal pun.


Tengok la ha.. Ada lg kat bawah ni bab da tak muat nk letak kat mana lg. =) Air mineral ni tak sampai 1 euro pun. Jangan ingat habis kat situ. Ada lg botol air mineral kat dalam peti ais ha. Dalam peti ais pun penuh ngan air mineral. Hehehehehe

posted under |

4 critics say:

aRa said...

Bgs la ade air mineral ni...tak payah nak pk kena jerang air...balik² ingat nak masak air...masak air...masak air... beli aje...lagi senang...tapi mak and ayah tak suka beli...dia ckp baik masak sdiri...lagi jimat...hurmmmm...i ikut je...agagaga

Izan said...

sama la farah. dulu kat Msia pun asyik kene jerang air je. kat sini tak payah jerang. beli ajer. jimat bil api nk jerang air kan. hahahahahah

fauzi said...

izan, kt sana xder jual jag penapis air utk tapis kapur2 tuh ker..?
kt cni, erin gune air paip pstu boil kn, dh sejuk baru tapis utk diminum. botol2 tuh sume bleh refund x..?

Izan said...

erin, mmg la ada jual penapis tu. kitorang ada tgk aritu tp rasa cam tak berbaloi la plak. mahal sgt. Baik beli air mineral je lg murah. =)

Botol2 tu sume kitorang buang je. =)

Newer Post Older Post Home
    Rome, Italy

Leave Your Link Here

Let's Shout

users online

Popular Posts

Four Seasons In Italy

Spring - 21 March
Summer - 21 June
Autumn - 21 September

Winter - 21 December


Izan's Details

♥ Full name Nor Sharizan
♥ I'm Aquarius
♥ 13 February 1982
♥ Born in Taiping, Perak
♥ Grew up in Sitiawan
♥ I'm married to an Italian
♥ Currently in Italy
♥ More pictures @
facebook

♥ 08 March 08 ♥

♥ 08 March 08 ♥

Blogger of The Month