menatang apa ni?


Malam semalam nk kuar cam biasa la suami aku nk pi minum kopi malam2 buta. Tu yang selalu tdo lambat tu cik rieha oi... da pekena kopi, mana tak terang je bijik mata.


Semasa kami nk kuar ternampak lak sesuatu di tengah2 jalan. Suami aku hampir2 nak langgar da. Ni kali kedua kitorang jumpa menatang ni. Korang tau ka menatang apa tu? Ha... tu la namanya landak. Tp landak jenis apa tak tau plak bab jarum dibadannya pendek2.

Kalau terlanggar ni aku tak tau la dia yang mati ke atau tayar kete yang pecah. Ntah la. Sementara Mirko tengah cari sesuatu untuk pindahkan menatang ni aku pun sempat amek beberapa keping gambar. Tp takut nk dekat2 buat kang dia tembak aku ngan duri2 dia tu tak beraya la aku. Huhuuhuhuhuhu

Bila kene sentuh jer landak ni terus menggulungkan diri dia. Kitorang masukkan dalam besen then kitorang pun campak la menatang ni kat belakang umah. Aritu da campak da skali. Tak tau la plak ni landak yang sama datang balik atau landak lain. Tu la dok kawasan perkampungan, banyak la haiwan2 yang ditemui. Jangan sampai jumpa menatang merbahaya udah ler. Eee... seramnyer

posted under , |

9 critics say:

NuRuL FaRiHa said...

huhhuh landak upenyer aku ingat aper tadik...la malam tibai kopi patut kol 3 pagi ko tak tido2 lagi...huhuuh aku suke statement ko yang ini comel sangat hahah kelako la ko nih...idaknyer dier tembak ko (er landak nih bule tembak ker ngan duri dier??) = "tp takut nk dekat2 buat kang dia tembak aku ngan duri2 dia tu tak beraya la aku. Huhuuhuhuhuhu"

Mieza said...

huhu...takutnya...jgn di sumpitnya udah...:p

Signorina Syima said...

kenapa tak bela je binatang tu.. mana tau dia manja ke.. tak pun dia boleh jadi kawan eva...

lily lotus said...

erkk..luckily u guys nmpk!
klau tak meletop tayar keta :D

aRa said...

erk...mcm tomei lak...benda ni kat rmh hang ka??? ayoyo...takut nye...ade pernah dgr dak org ckp dia p tembak ngan jarum dia??? tapi tomei la...agagaga

Shahurin Hilma Abdul Rashid said...

a'aah.. ntah2 menatang yg sama kot
hahahah..
tp, memula erin tgk menatang nih
meremang lak bulu roma
sbb nmpk cm geli je
hehehehe

Izan said...

to fariha -

weh, sapa kata menatng ni tak tembak. kalau dia rasa terancam dia akan tempak duri2 dia. ha.. tu yang aku takut tu.

to kak mieza -

tu yang takut tu kak, tangkap gambo dok jauh2. zoom abis2an kamera tu. heheheheh

ti syima -

tanak la aku bela menatang tu. cam tak best je. kang nk bermanja2 an udah terkene duri2nya yang tajam itu. huhuhuhuhuhuhu

Izan said...

to lily -

tu la pasal. mmg bernasib baik kitorang. da dua kali hampir2 terlanggar menatang ni. =)

to farah -

tengok mmg la comei. teringin gak nk pegang tp takut. eee... geli pun ada. hahahahahahah

to erin -

tu la kan. geli jer tengok. teringin nk sentuh tp tak berani. hehehehehehhe

NuRuL FaRiHa said...

ooo ye ker baru ku tau

Newer Post Older Post Home
    Rome, Italy

Leave Your Link Here

Let's Shout

users online

Popular Posts

Four Seasons In Italy

Spring - 21 March
Summer - 21 June
Autumn - 21 September

Winter - 21 December


Izan's Details

♥ Full name Nor Sharizan
♥ I'm Aquarius
♥ 13 February 1982
♥ Born in Taiping, Perak
♥ Grew up in Sitiawan
♥ I'm married to an Italian
♥ Currently in Italy
♥ More pictures @
facebook

♥ 08 March 08 ♥

♥ 08 March 08 ♥

Blogger of The Month