hujan batu di negeri orang

Minggu ni cuaca makin sejuk dan boleh dikatakan hari2 hujan dengan lebatnya. Angin pulak bertiup kencang. Boleh dikatakan sana sini ada pokok tumbang kesan tiupan angin yang kuat. Semalam seorang budak lelaki berusia 10tahun mati dihimpap pokok ketika bermain dengan kawan2 yang lain. Pokok itu dikatakan tidak stabil setelah beberapa hari hujan dan juga angin kuat.

Video kat bawah ni aku amek semalam semasa kitorang singgah sekejap untuk minum kopi. Elok jer nak kuar hujan lebat yang amat. Siap ada batu2 kecil lagi. Tu la namanya hujan batu. Dalam video ni tak nampak sangat kot. Papepun cubala korang perhatikan betul2. Nampak ketulan2 batu kecil.

Untuk pengetahuan korang video ni diambil lebih kurang jam 5 petang. Tapi tengokla da gelap. Sekarang ni musim luruh, siang amat pendek. Jam 5 petang da mula gelap. Tak lama lg Maghrib kul 4.40 petang. Bayangkanla kul 4 da gelap. Tp tak best arr... Da ler gelap sejuk lak tu. Apa2 pun aku mengambil kesempatan pada musim ni untuk ganti pose. So tak penat sangat. Kalau kat Msia tak de pilihan kan? Alhamdullillah aku kat sini boleh pilih time nak ganti pose. Kalau korang nak leh la dtg sini skang...

video

p/s: angin yang kuat telah pun mematahkan pokok cabai aku. huhuhuhuh. Nanti aku amek gambo tunjuk kat korang yer

posted under , , |

8 critics say:

FaRiHa said...

izan serius aku nak sangat gi sana berbulan madu...aku perlu kumpul uit nih

aRa said...

Ish²...hujan batu...ngeri je bunyi...agagagaga...ape???pokok cabai hang dah patah??? agagagaga...cian dia...

Shahurin Hilma Abdul Rashid said...

aauuuuwwwwww!!
dh org tuh auww kompem hujan batu la tuh!
hehehehe..
kt sini erin xpnh nmpk hujan batu lg

lily lotus said...

suka suki jer ajak gi sana :P
..blm berpeluanglah dear..

sukahati said...

wooo...cam best jer hujan batu :D

rasp said...

isk isk isk sayangnya pokok cabai sampai patah kan...

tapi bila bab pose syiok aaa kalo camtu kan...

senoritaviolet said...

hujan batu? hehehe... org kate klu time panas ade hujan batu leh demam terok...
izan asyik tukar layout jer!!! blog renovation ke?? =)

ladyell said...

pepatah lama tuh tk leh guna pakai kn.."hujan emas dinegeri org,hujan batu dinegeri sendiri"......tp sebenarnya negeri org yg bnyk hujan batu nih.Ell penah tgk klip hujan batu yg serius bleh pecahkn cermin kete...sgt merbahaya kn...

Newer Post Older Post Home
    Rome, Italy

Leave Your Link Here

Let's Shout

users online

Popular Posts

Four Seasons In Italy

Spring - 21 March
Summer - 21 June
Autumn - 21 September

Winter - 21 December


Izan's Details

♥ Full name Nor Sharizan
♥ I'm Aquarius
♥ 13 February 1982
♥ Born in Taiping, Perak
♥ Grew up in Sitiawan
♥ I'm married to an Italian
♥ Currently in Italy
♥ More pictures @
facebook

♥ 08 March 08 ♥

♥ 08 March 08 ♥

Blogger of The Month