orang seni

Mesti korang sume tau kan my husband seorang photografer. Dua tiga menjak ni dia lama tak amek gambar bab dia kata dia suka amek gambar kat Malaysia. Kat sini dia da amek banyak gambar da lagipun kat sini tak de lampu neon yang cantik dan berwarna warni cam kat Msia. Kat Italy ni konsepnyer lain. Maklumla negara penuh ngan sejarah dan mereka masih mengekalkan keantikan negara mereka tanpa mencampur adukkan bangunan2 antik ngan bagunan2 moden.

Oleh yang demikian En. Mirko kita menghabiskan masa lapangnyer dengan membuat aktiviti2 seni. Maklumla orang seni la katakan. Tp aku ni bab seni memang la fail. Dulu kat sekolah pun bila matapelajaran pendidikan seni mula la aku liat nak buat. Tak suka la...

Berbalik pada suami aku yang berseni ni. Dia mula membuat lukisan ni beberapa hari yang lepas. Saje2 je menghabiskan masa. Bukan untuk jual pun. Ada ke orang nk beli kalau nk jual. Dia kata proses membuat lukisan ni selalunya mengambil masa yang lama sebab nak kene tunggu cat kering dulu untuk mengecat warna yang seterusnya. Sesetengah lukisan mengambil masa beberapa hari, ada juga perlukan seminggu, atau sebulan untuk selesai. Jom tengok En. Mirko mengecat. Tu dia kata tak abis lagi tu. Bila nak abis aku pun tak tau. Layan je la...





posted under |

9 critics say:

Mieza said...

wah dh cat n renovate background lain ker 'umah' ko ni...ko pun tgn seni gak...pndi ek mirko melukis...merah lg...:D

Signorina Syima said...

izan... cuba terjemahkn maksud gambar yang mirko lukis kan tu???

rasp said...

wah sis mmg berseni lah hubby u.. nice painting dia..u tak jadi model dia ke *ihiks*

sukahati said...

wooo...sungguh abstrakk

lily lotus said...

sungguh berseni!

FaRiHa said...

berjiwa seni si mirko nih...

aRa said...

cantik la izan...suka tgk...leh soh mirko wat 1 lukisan kat i...kaler pink...agagagaga...dok terbayang yg kaler merah itew pink tau...suka nengok...cantik...blh wat wall deco tau...

Shahurin Hilma Abdul Rashid said...

yela..seorg photographer
sure ada talents utk melukis
xpela, kalo awk xda seninye
mudah2an ank yg bakal lahir nnt
akn mewarisi seni mirko
kn..kn..kn..?!

ladyell said...

tk phm ngan mende2 seni nih.org yg brseni je bleh paham kn izan...mesti ada cerita disebalik lukisan tuh...:)

seni apa yg mirko dh buat kt u izan..hiks..

Newer Post Older Post Home
    Rome, Italy

Leave Your Link Here

Let's Shout

users online

Popular Posts

Four Seasons In Italy

Spring - 21 March
Summer - 21 June
Autumn - 21 September

Winter - 21 December


Izan's Details

♥ Full name Nor Sharizan
♥ I'm Aquarius
♥ 13 February 1982
♥ Born in Taiping, Perak
♥ Grew up in Sitiawan
♥ I'm married to an Italian
♥ Currently in Italy
♥ More pictures @
facebook

♥ 08 March 08 ♥

♥ 08 March 08 ♥

Blogger of The Month