aku pelik

Kalau korang sume nak tau org2 italy suka sgt makan isi buah kelapa macam dalam gambar di bawah ni.... Ni kawan sepejabat aku la bawak bekal pi keje. Mirko pun suka sgt makan isi kelapa cenggini. Bila tiba musim panas banyak jer org jual isi2 kelapa cenggini di tepi2 jalan.



Aku pelik la weh. Korang pelik tak? Bukan apa aku ingt masa kecik2 dulu, aku kekadang selalu gak curik isi kelapa ni sebelum mak aku nak perah wat santan. Tp mak aku selalu marah. Org dolu2 kata tak elok makan isi kelapa ni camni. Nanti banyak cacing dalam perut. Entah betul ke tak aku pun tak tau. Ntah2 derang marah makan camni bukan apa, kalau tak, tak banyak la santan yang dapat kan. =)

posted under , |

16 critics say:

:: p R i n c E s S _ N :: said...

klo kelapa muda sdp laa jgak..klo y cmni x to lerr....

Signorina Syima said...

cacing kerawit...

haah kan? perkara itu masih belum dapat di buktikan.... betul ke ada cacing?

sHa said...

aku pon pelik..
aku xske kelapa cmtu la sbh..aku suke kelapa yg ada kuning bulat kt dlm..kecik2 suka berebut benda tu..sedap kn?

Erin Rashid said...

betol2
mmg pelik!
izan, depa suka tak kalo minum air kelapa tu
tau tak diorg lagi sedap air kelapa tuh dari isi kelapanyer!

maswani said...

salam izan..best gak dpt makan isi kelapa cm tu kan..hehe..

ayat org2 tua dulu mmg berlapik kan..cm dorang kata jgn duduk atas bantal,nti naik bisul kt punggung..huhu..pdhal takut bantal tu pecah kot..

sukahati said...

sedpa ker?? aku mkn isi kelapa muda jer tahu..itu pun yg nipis, kalu tebal aku tak suka dah

Joyah Sempoi said...

patut la kat sini pun ada jual kelapa camtuh...pelik jugak, apa la depa nak wat ngan isi kelapatuh...rupe2nya utk dimakan begitu sajerr..ntahlah, kalau kite, mmg tak gheti nak mkn camtu jerr...macam2 kan manusia nie...huhuhu...pelik tp benar..

~ Lady ell ~ said...

izan,tu kelapa yg tk berapa nk tua sgt ke...ha'ah kn..org tua2 dulu kemain marah kalu kita mkn kelapa mcm tu...cacing kerawit katanya..:)derang mkn mcm tu sbb derang tk reti buat santan ke..?

~ujicham~ said...

pernah jumpa org masak mee goreng, dia masukkan isi kelapa mcm kat atas tu yg dipotong2 dadu kecil.. pelik, tapi sedap. nyum nyum.

My Blog said...

pelik ekkk... kalau yg muda ok gak.. ni dah keras dan sesuai untuk parut je.. takpe nanti parut kelapa tu buat kuih apam,,, tgk dia reti tak makan.. ngeh..ngehhh

eya said...

leh la pas ni kite mkn isi kelape ni..pelek2 gak org italy ek

neezareef said...

ya..org tua2 salu ckp mkn kelapa cmtu nnti kecacingan

e_ja said...

mmg pelik zan..mgkin dah jadi kebiasaan derang mkn buah kelapa mcm kita kat msia suka mkn buah epal..hehehe..

Tny said...

Chehh!!! Ingatkan biskut ke hapa tadik.. rupanya isik nyiok!!! :D

rasp said...

mmg pelik aaaaa... tapi kalo minum air kelapa sejuk2 then makan isi yg muda & lembut tu mmg sedapppp aaa...

aRa said...

a'a..masa kecik dulu selalu kena mrh klo nak mkn kelapa tua ni...Agagagaga...tapi sedap gak woooo mkn...agagaga

Newer Post Older Post Home
    Rome, Italy

Leave Your Link Here

Let's Shout

users online

Popular Posts

Four Seasons In Italy

Spring - 21 March
Summer - 21 June
Autumn - 21 September

Winter - 21 December


Izan's Details

♥ Full name Nor Sharizan
♥ I'm Aquarius
♥ 13 February 1982
♥ Born in Taiping, Perak
♥ Grew up in Sitiawan
♥ I'm married to an Italian
♥ Currently in Italy
♥ More pictures @
facebook

♥ 08 March 08 ♥

♥ 08 March 08 ♥

Blogger of The Month