satay panggang

Lumrah alam kalau duduk di perantauan, nak makan kene masak sendiri. Kalau kat Msia tu teringin nak makan pape kuar gi pasar malam or pi makan kat luar jer. Senang tak payah nak bersusah payah masak kat dapur.

Macam aku kat sini mana nak cari pasar malam nyer, kalau ada pun belum tentu leh makan dan rasanya pasti tak sama. Aku tetiba mengidam nak makan satay. Ni sume Lily punya pasal la selalu sgt cerita pasal satay kat blog dia. Kan aku da teringin. Camana nak buat?? Kene la masak sendiri....

Ni kali kedua aku wat satay sendiri. Kali pertama aku wat satay dulu mmg la menjadi dan sgt sedap (puji diri sendiri siot). Satay aku wat kali ni aku terpaksa panggang jer atas dapur bab nak bakar satay kat luar, ujan la plak. Lgpun cuaca masih lagi sejuk. Takdenyer aku nak bertahan kat luar tu sejuk2 kipas satay.

Aku wat skit jer bab daging da abis da.. Lama tak pergi pasar... Satay panggang camni kurang mengancam arr... Rasa cam kekurangan sesuatu.



p/s: belasah jer la... kalau lapar tu sume rasa sedap....

posted under , |

18 critics say:

Erin Rashid said...

kire hebat la izan
sbb pandai membuat dan membakar satay
erin tang satey je blom berani buat
sbb tak reti lorr..!!

My Blog said...

wah hebat tu.. saya yg duk m'sia pun tak pernah buat satay... beri tepukan untuk diri sendiri ya.. hihih

RiEz said...

satay izan???hebat nih!!!

Izan said...

ERIN -
izan pun bukan pandai sgt, main bantai jer. menjadi la jugak tp tak ler seseap yang jual kat pasar malam tu.

MY BLOG -
saya kalau dok kat Msia jangan harap la nak buat satay sendiri. gi beli jer senang. sedap pun sedap. =)
Ni pasal teringin nak makan punya pasal kene la buat sendiri.

eya said...

terel la tu,reti wat satay. sdp x sdp blkang kire. jnji nm dia totap satay. wah tringin pulak nih!

Izan said...

FARIHA -
hebat la.. kalau da nak makan tu belasah la cari resepi. hehehehe

EYA -
tu la pasal.. belasah jer. janji rasa2 satay tu ada. hahahahaha.

neezareef said...

wat sate sndiri tu kagum seh

e_ja said...

izan,
wahh pandai jgk izan buat satay ehh..ok lah tuh dpd x pndai buat mcm akak ni..huhuhu..(tau mkn je..hehehe..)

~ujicham~ said...

izan ni.. orang kat malaysia pun tak reti nk masak cam gini suma. ni yg teruja ni.

rasp said...

tabik spring lah kat u izan, pandai u bakar satay ek...kalo i rasanya kebulur lah kot, leh jadi kurus i kat sana :D

Tny said...

Ha'ah.. kena banyak blajar independent lah kan.. Bertuah lah Izan pandai masak, klo idak kepunanlah sementara nk blk Mesia..

Buat kuah kacang gak ke?

Dee said...

rajinnyer..nk sate 5 cucuk..hahaha..

atty's said...

wah caiyork izan..kirra hebat jugak ko..nak ckit..

lily lotus said...

kahkahkah...siut aku pun dah ngidam balik ni :P

aRa said...

br je mkn satay ahad yg lepas tapi kociwa la...tak sedap langsung...hampeh tul tukang jual itew...mencekik...satay dia rasa kunyit je lebih...siot mmg geram...bgs soh mak i je yg buat...lagi sedappppppppp...owh...satay yg mak i buat satay goreng...agagagaga

Izan...masak atas dapur pun jadik la...jgn kempunan ajor la kan...

Izan said...

NEEZAREEF -
kene la wat sendiri, bab tak de org nak buatkan. hehehehe

EJA -
nak makan punya pasal kene la buat2 pandai. kalu kat msia gi beli jer jangan harap nak buat sendiri

UJICHAM -
kalau kat msia tak payah buat sendiri pi beli je kan senang...

RASP -
kalau malas mmg la i pun kebulur gak. tu yang terpaksa merajinkan diri dan meringankan tulang =)

Izan said...

TNY -
kuah kacang wajib ada. tang lengkap kalau tak de kuah kacang. cuma tak tunjuk plak gambar kuah kacang kali ni.

DEE -
harusla merajin2kan diri

KAK TY -
hebat kalau nak makan sendiri la. kalau nak bg org makan malu kot. mana tau kene komplen tak sedap

LILY -
ko ngidam senang jer pi beli kat pasar malam. tak payah susah2 =)

FARAH -
farah, try la wat sendiri hang kan pandai masak. =)

sWeEtdARLinG said...

kalo takde gading, tanduk pun berguna jugeeek... sian kat ko...!

usah kata ko, aku ni pun kalo teringin makan masakan mak, terpaksa buat sendiri... mak aku jauh nuuun kat kampung

Newer Post Older Post Home
    Rome, Italy

Leave Your Link Here

Let's Shout

users online

Popular Posts

Four Seasons In Italy

Spring - 21 March
Summer - 21 June
Autumn - 21 September

Winter - 21 December


Izan's Details

♥ Full name Nor Sharizan
♥ I'm Aquarius
♥ 13 February 1982
♥ Born in Taiping, Perak
♥ Grew up in Sitiawan
♥ I'm married to an Italian
♥ Currently in Italy
♥ More pictures @
facebook

♥ 08 March 08 ♥

♥ 08 March 08 ♥

Blogger of The Month