jatuh berderai

Beberapa minggu lepas, jatuhnya beberapa kepingan marmar dari bahagian atas coloseum. Kejadian berlaku lebih kurang pukul 6 pagi. Nasib baik tak de orang pada waktu tu. Bayangkan kalau tetiba cebisan tu jatuh masa org ramai tengah lalu lalang. Mesti parah sapa yang kene. Coloseum ni pun da tua. Bayangkan ianya dibina lebih kurang 2 ribu tahun dahulu. (sila betulkan sekiranya aku salah. Maklumla sejarah dulu cukup makan jer. hahahahah)

posted under , |

12 critics say:

NenekPenne said...

dah uzur dah menda tu pun....

POSH76 said...

wow dah lama tu mcm2 boleh jadi

Diarihatiku1976 said...

lor ye ker.. mujur takde apa-apa berlaku sewaktu kejadian...

SJB said...

Takut juga kan?. Ni lah masalah dia bangunan lama ni, bila bila ja boleh roboh.

Dee said...

wow..coloseum..mmg menarik..tp yelah bangunan tua mudah runtuh..hati2..

Kniedaz said...

wah..lama tu..nasib baik xde org..lepas ni diorang kenalah wat pemuliharaan

happyichigo♥ said...

ish takutnye...

:: p R i n c E s S _ N :: said...

bahaya tuh..they hv to do sumtg..upgrade maintenance ke...

Nora Fuad said...

hai dek.. betullah coloseum dibina lebih 2000 tahun dahulu. Abad 1 kalau tak salah. lebih kurang 2010 tahun.. malangnya kalau dibiarkan rosak begitub saja. rosaklah khazanah sejarah.

atty's said...

nasib tade sapa yg kena ye izan

lily lotus said...

astaga. pandai dia pilih masa nak jatuh.

Delimasari said...

mmg udah uzur agaknye kan =
tu berguguran

Newer Post Older Post Home
    Rome, Italy

Leave Your Link Here

Let's Shout

users online

Popular Posts

Four Seasons In Italy

Spring - 21 March
Summer - 21 June
Autumn - 21 September

Winter - 21 December


Izan's Details

♥ Full name Nor Sharizan
♥ I'm Aquarius
♥ 13 February 1982
♥ Born in Taiping, Perak
♥ Grew up in Sitiawan
♥ I'm married to an Italian
♥ Currently in Italy
♥ More pictures @
facebook

♥ 08 March 08 ♥

♥ 08 March 08 ♥

Blogger of The Month