mari mencuci duit

Apa khabar semua. Lama giller aku tak masuk blog sendiri. Blogwalking lagi la kan. Agak busy kat tempat kerja dan juga busy kat rumah. Kitorang tgh sibuk dengan kerja2 renovate rumah.

Kali ni aku nak share something ngan korang. Da lama da aku nak tulis kat blog ni cuma tak berkesempatan nak mengadap komputer.





Nak cerita cara2 nak bersihkan duit syiling. Aku jumpa video ni kat youtube. Banyak cara2 boleh digunakan untuk bersihkan duit syiling. Dalam banyak2 cara yang ditunjukkan, satu cara jer yang aku cuba dan sangat sangat berkesan dengan hanya beberapa saat. Macam tak percaya.

Cara yang aku gunakan ialah cuka ngan sedikit garam. Menjadi. Bekesan giller. Duit yang buruk hodoh giller serta merta menjadi berkilat2. Terus aku ambil duit merah (syiling 1 sen 2 sen dan 5 sen) yang aku kumpul untuk dibersihkan. Hahahhahah (tak de kerja)


Berkilat2 kan. Suka aku. Tapi yang penting selepas keluarkan dari bekas cuka dan garam tadi korang kene lap kering2. Kalau tidak dia akan jadi hitam balik.


Ok, selamat mencuba yer korang. Tak susah pun. Kalau da cuba sila bg tahu. Kalau ada sesiapa yang telah mencuba cara2 lain seperti dalam video tu jangan lupa bgtau aku berkesan atau tidak. =)

posted under , |

5 critics say:

~ AppLe BLosSoM ~ said...

kata bz..ada masa pulak cuci syiling..hehehe...

rasp said...

bersinar2 cam syiling baru kan....

Anonymous said...

wah balik umah nanti nak try... kena beli cuka dulu, eemmm dok kampung perah air limau kasturi jer lah....

SJB aka SUELYN J-B. said...

Kilat terus.

Malaysia coin said...

Salam.
Kalau syiling-syiling lama yang tidak berharga, nak cuci takpelah. Kalau syiling yang berharga dicuci begini, jatuh harganya pada mereka yang tahu menilainya.

Newer Post Older Post Home
    Rome, Italy

Leave Your Link Here

Let's Shout

users online

Popular Posts

Four Seasons In Italy

Spring - 21 March
Summer - 21 June
Autumn - 21 September

Winter - 21 December


Izan's Details

♥ Full name Nor Sharizan
♥ I'm Aquarius
♥ 13 February 1982
♥ Born in Taiping, Perak
♥ Grew up in Sitiawan
♥ I'm married to an Italian
♥ Currently in Italy
♥ More pictures @
facebook

♥ 08 March 08 ♥

♥ 08 March 08 ♥




Blogger of The Month